Hvilken jobb feltet er bedre SOC eller SOP?

A

ap001

Guest
Hei Kjære venner, jeg er på utkikk etter en ny jobb som en RF-ingeniør. Jeg fikk to muligheter: Den ene er å være en RF-transceiver IC desiging ingeniør og den andre er å være en RF LTCC (lav temperatur co-sparken keramisk) modul designe ingeniør. SOC synes hovedtrenden for hele IC industrien, men det sies at RF front-end er vanskelig, om mulig, å være sammen med andre blokker av chips og løsningen på dette problemet er systemet på pakken (SOP). LTCC er en form for SOP. Vil dere gi meg noen råd? hilsen, ap001

Hei, ap001, jeg er ikke RF ingeniør. Men basert på mine pass erfaringer, kan en avansert teknologi ikke gjøre deg penger innen 2 til 5 år (kanskje lenger). Mange bedrifter med svært avansert teknologi feilet bare fordi marcket timingen var feil, mens noen selskaper med så-så teknologier tjent store biter av marcket fordi de catched rett tog. Dette er fra økonomisk synspunkt. Men hvis du er ung, og er svært interessert i avansert teknologi, kan du velge å dykke inn i det (hvis du har ingen økonomisk byrde). Someday, vil du være en helt i din valgte feltet hvis du jobber hardt. Uansett, er du heldigvis få to muligheter på to heteste felt. Sjekk din egen status til å gjøre endelig vedtak. Kan du ha lys fremtid. rh1101

Kjære RH1101, jeg setter pris på råd veldig mye. Det er nyttig for meg, og jeg tror at ditt råd er nyttig for alle ingeniører i noen bestemt felt. Wish mange mennesker kunne se den. hilsen, ap001

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back