Hvilken Linux-versjon er mest kompatibel med HP bærbare datamaskiner?

S

safwatonline

Guest
noen prøvd å installere Linux på HP bærbare jeg trenger å vite hvor mye det er kompatibelt, og om det er kjente drivere / hardware problem? thnx

Hvilken distribusjon av linux? I forhold til Fedora 9 for eksempel, vet jeg har noen hp bærbare med ATI-kort problemer. Det har den siste X.org server versjonen som ATI har ingen kompatibel driver ennå. Ta en titt på dette området, følger jeg dette området i mange år, alltid gøy å lese brukeropplevelser: http://www.linux-laptop.net/

Vel, jeg snakker generelt, men kan si RedHat Enterprise eller SUse10.2 mer viktig for meg er hardware problemstillinger knyttet til: Video card (nvidia) SATA HDD Dual core prosessor (64bit) WLAN LAN Tastatur / touch pad Battery monitor USB Sound

Jeg har nettopp installert en ny HP-laptop med RHEL AS4U6. Som CPU på denne bærbare er AMD x64 dual core, prøvde jeg å installere 64-biters versjonen av RHEL. Som standard, må du manuelt installere drivere for skjermkort, LAN og lyd. Jeg har problem med driver for WLAN. WLAN-brikken er Atheros AR5007. Jeg kan ikke bygge sjåføren vellykket.

Hvis du er en nybegynner i Linux prøver å installere manuelt en driver kan være komplisert. Jeg foreslår å prøve først Mandriva. Hvis du må installere noe du sannsynligvis finne og "rpm" versjon som er installert nesten i en "dobbelklikk".

I går jeg lykkes bygget driveren for HP laptop installert med 64Bit RHELAS4.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back