Hvilken software / hardware til bruk for PIC16f877 programmering?

Z

ZeleC

Guest
Jeg begynner med bilde og pic grunnleggende pro. Jeg hørte at en i kretsen programing kan gjøres, er mitt spørsmål hva slags programvare, bør maskinvare jeg bruker å være i stand til å programmere mitt bilde 16f877 i kretsen. Takk Hilsen.

Hei, Det er mange ICSP moduler tilgjengelig for gratis. ICD1 skjema skal hjelpe deg. Men hvis du bruker noen komplisert krets et bedre alternativ er å gå for en egen programmerer som Oshon PIC-programmerer. Fri programvare og krets er avialable. BRMadhukar

Ser du AN732 på MICROCHIP nettsted. Sjekk det ut! AN732 er oppstartslaster for PIC som ICP.

[Color = red] Post redigert av Cluricaun, mange nye opplevelser på så kort tid. Neste gang jeg kalle det spamming og du får en advarsel ... [/color] fra min erfaring. å starte PIC. 1) se på veldig enkelt eksempel til å begynne med så slå på LED 2) Chip å begynne med er 16F84 3) Finn ut assembly første 4) Deretter bruker CCS som C compilar 5) arbeid med mer komplekst prosjekt Min erfaring igjen. 1) Søk på hjemmesiden for flere eksempler 2) bygge opp selv database av PIC Min erfaring fortsette: 1) Finne den enkle IC å kommunisert med PIC slik temp sensor 2) Bruk RS232 mellom PC og PIC. Det gjør mer moro. Igjen, min erfaring fortsette 1) Vinduet programmet bruker for å kommunisere med PIC er VB. det er hva jeg fant 2) Fra dette punktet, kan det komplekse prosjektet bygges opp fra min erfaring igjen fortsette: 1) Nå søk etter web for prosjektet som fullstendig hjelp PIC som mikrokontroller. 2) det beste søkeverktøyet er google. Du kan skrive for eksempel "PIC", "prosjekt" for å få de resultatene Min erfaring igjen: 1) Siden du nå er en god til PIC. du kan bruke den til å gjøre egne prosjekter Ideen prosjektene er: a) sensor kontroller b) alarm system c) robot d) målesystem

Im ny i PIC. Jeg gjør et prosjekt med en PIC16F819 mikrokontroller nylig. Kan noen fortelle meg om noen sted kan finnes en lav kostnad PIC programmereren (selv build) og programvare for mitt prosjekt? Er det en PIC16F84A programmerer (selv build) kan være bruk for program PICF819? ?: Takk. Seah

[Quote = SEAH] Im ny i PIC. Jeg gjør et prosjekt med en PIC16F819 mikrokontroller nylig. Kan noen fortelle meg om noen sted kan finnes en lav kostnad PIC programmereren (selv build) og programvare for mitt prosjekt? Er det en PIC16F84A programmerer (selv build) kan være bruk for program PICF819? ?: Takk. Seah [/quote] Du kan bruke en både HVP (High Voltage Programmering) og LVP (Low Voltage Programmering) for 16F819. Byron Jeffs Trivial HVP Programmerer: www.finitesite.com/d3jsys/proghvp.html
proghvpv2.gif
Hvis du er fra Europa kan du bare erstatte den amerikanske / Japansk transistor 2N2222 med et generelt europeisk NPN transistor som BC547 eller BC548, i Europa er de mye lettere å få tak i og billigere enn 2N2222. (BC547/BC548) har forskjellig pinout enn 2N2222). Trivial 16F87X/16f62X LVP programmerer: www.finitesite.com/d3jsys/index.html # TLVP
 img ] 16F84 (A) kan bare bruke HVP programmering, mens 16F84A utskiftninger 16F627 og 16F628 (og 16F819 også) kan bruke både HVP og LVP. For 16F819 kan du bruke alle programmerer som 16F62X kan bruke.

Hvilken programvare skal brukes til ovennevnte programmerer nevnt av ME?

Vet anybdy om det kan programmere 16f877A og er det noen forskjell mellom 877a og 877 algoritme?

[Quote = ZeleC] Vet anybdy om det kan programmere 16f877A og er det noen forskjell mellom 877a og 877 algoritme [/quote] Hovedside: www.voti.nl / bilde / n_index.html Direkte link uten rammer:
* A er den nyere versjonen av *. For noen chips er det kanskje være en * B-versjon. I de fleste tilfeller vil du kunne bruke den * En brikke i stedet for *, men du bør nok sjekke dokument som beskriver forskjellene. Gå til siden på Microchips nettside som beskriver chip, og få den "migrasjon" dokument. Se opp:. Den 16F87 * En chips bruke et programmeringsspråk algoritme som er svært forskjellig fra de 16F87 * Er chips, så med mindre du programmerer / PC-programvare explcitly støtter 16F87 * A chips du vil sannsynligvis ikke være i stand til å programmere dem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back