Hvilken SW verktøy å bruke for svært komplekse design?

D

Dewald

Guest
Jeg kommer fra en OrCAD og SPECCTRA bakgrunn og er i øyeblikket seriøst vurderer andre SW-valg for våre komplekse design.Kan brukere kan du hjelpe meg med deres verdifulle innspill om hvilke verktøy vil suite mine behov best.Eventuelle kommentarer vil være velkommen, og jeg skjønner ikke forvente at alle brukere skal vite best svar på alle mine spørsmål.Jeg er sikker på at noen av disse spørsmålene har blitt bedt om i det siste, men ytelsen og priser på SW verktøy gjøre endringen på en årlig basis.

Vår typiske mønstre i disse dager har:
blind microvias,
begravet VIAS,
layer count = 16 lag,
pin count = 14000,
via count = 6000,
tilkoblinger count = 9000,
garn count = 1700,
komponent count = 3000,
noen ruteparametre regler = differensial parene, min / max lengde, impedans kontroll, Matchet lengde, rute ved lag, regel av området (etter region og / eller komponent)

Som skjematisk fange verktøy med komponent database samvirking på markedet vil være best for denne kompleksiteten av design?
Vennligst evaluer SW pakker 1 til 3 og dine grunner.

Som pre-layout SI simuleringsverktøy vil være best for denne kompleksiteten av design?

Hvilken bord utforming og plassering verktøy på markedet vil være best for denne kompleksiteten av design?

Som rutenettet mindre, form-basert autorouter verktøy på markedet vil gi deg det beste resultatet med minst mengde interaksjon på denne kompleksiteten i design?

Som post-oppsettet SI simuleringsverktøy vil være best for denne kompleksiteten av design?

Hvilken CAM verktøy vil være best for denne kompleksiteten av design?

Mange takk for alle kommentarer som du kan legge inn.

Dewald

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back