Hvilket er nøyaktig, HFSS eller CST?

F

fishyxl

Guest
Hei mine venner:
Jeg har designet en waveguide Antireflekspolarisering med skruer.Når jeg optimalisert med HFSS og fikk en satisfacory resultat, bestemte jeg meg for å bruke CST å bekrefte resultatene.Men simuleringen viste seg at VSWR og overføring amplitude er korrekte, men faseforskjell er 104 grader (mens i HFSS det er 90 grader).Jeg håper jeg kan få råd og erfaringer, hvilken programvare som er pålitelig?
Mange takk!

Resultatene vil avhenge av antall masker gitt for simuleringen.Sjekk for det.

hvordan du definerer grensa forholdene i to s / w er forskjellig .. så jeg råder deg til å grundig sjekke dem.Både programvare er gode og nøyaktige.

I HFSS da simulere en waveguide komponent, er det ikke nødvendig å definere en grense tilstand.Hva med CST?Jeg er ikke veldig kjent med den, kan du gi meg noen råd eller eksempler?

Hei fishyxl
Jeg tror hfss er mer nøyaktig i beregning S parametere i waveguide struktur.Når jeg simulering en antenne, kan jeg få nøyaktig mønster i HFSS og CST-MWO, men i beregning S parametre, er HFSS bedre enn CST.
Hilsen!
caocao

Da jeg var å simulere en papir i IEEE (jeg er lei for at jeg glemte navnet på papiret, men iriser er eplliptical), det VSWR og apmlitude møtt med litteraturen, men faseforskjell er 80 grader i HFSS whilte det 90DEGREE i CST.Kan du hjelpe meg å takle det?
Mange takk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back