Hvilket felt har flere utfordringer i design aspekter RF eller analog?

M

manissri

Guest
hei alle, som har felt flere utfordringer i design aspekter RF eller analog. plz gi ur tilbakemelding ved å sitere noen eksempler hilsen Manish

Jeg ville stemme for RF hvor Maxwells ligninger gjelder.

earilier jeg jobbet for analog og mixed signal design. men i øyeblikket swtiched i RF domene. og jeg er veldig nytt for RF domian. så jeg vil vite hva utfordringer i RF utforming spesielt i transreceiver design, vet jeg utfordringene med analoge utforming derfor jeg ønsker å vite RF domene. håper u vil gi meg bud til feedback. hilsen Manish

Sannsynligvis RF 1) Det er et ganske nytt felt ... analoge har vært studert i lang tid .... 2) I RF ... du må håndtere et bredt spekter av frekvenser .... 3) Antenner er veldig vanskelig å designe ...

Det er et spørsmål som: Hvor høyt er opp? RF design er iboende analog, så der trekker du linjen mellom de to? Uansett hvor du tegner linjen, både analog og RF har sine harde deler. Begge blir forvandlet med den økende bruken av digital signalbehandling. menewbie, kommentaren du at RF er et nytt felt ville overraske Maxwell, Marconi, Edison, Armstrong, etc. RF-kommunikasjon har eksistert siden starten av elektronikk. Dave www.keystoneradio.com

Jeg stemmer for RF, i RF-felt, selv om de sendte linje lengde og bredde har blitt endret, vil hele resultatet bli annerledes.

Hei, jeg Analog domenet er mye mer utviklet da RF. Også i RF må du avtale med noen kompliserte matematiske ligninger. Så i forhold til analog RF er litt tøff, men spennende og svært givende. takk sarfraz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back