Hvilket PCB verktøyet vil være det beste valget til nybegynner?

B

bitcat

Guest
protel, powerPCB eller ORCAD? eller andre? Jeg må trekke skjematisk og layout en test styret for høy hastighet DAC av myself.help meg, pls.

[Quote = bitcat] P * otel, powerPCB eller ORCAD? eller andre? Jeg må trekke skjematisk og layout en test styret for høy hastighet DAC av myself.help meg, pls. [/quote] Jeg tror protel og Eagle Layout Editor er beste valget nybegynner. lnd54321

hvis det er for hjemmebruk, så u kan bruke protel eller layout, kan u også sjekke PCB123 sin gratis. for profesjonell bruk, bør u tråkkfrekvens verktøy inkludert ORCAD

For nybegynnere protel er bedre ... men har en kompetanse og industrielle formål ORCAD er fortsatt i bruk ... programvaren gjør ikke noe i det hele tatt Bcoz all programvare fungerer på nesten samme prinsippet og brukervennlig atmosfære

Hei, For en nybegynner anbefaler jeg deg å gå for PADS programvare, for sine brukervennlige, til slutt når du blir mester gradvis u kan også oppgradere til den versjonen som er tilgjengelig, snarere deretter Goin for ørn, protel etc.. Tenker alltid for en programvare som har state of art funksjoner til teknologien skjer now.hope dette vil hjelpe deg. Hilsen Ramesh

Hei, Hvis det ikke involverer høy hastighet kretser eller kritiske routing stien da protel er god nok. Jeg brukte Protel99SE hele veien for å utforme PCB opptil 6 lag involvimg SMD deler uten problem. ProtelUser

Jeg avtalte med dindeds. Hvis ur bord er ikke kritisk protel er gud nok. Men når ur styret involverer høyfrekvente signaler, blir det svært vanskelig å utforme og gjøre analysen i protel. Nå en dager ser vi at de fleste av kretsene blir mer og mer complex.So, u må velge noen profesjonell programvare som kan løse ur alle formål. Jeg anbefaler for Zuken cadstar pga det er å ha kraftig algoritme for design av høy hastighet boards. Cheers!

kan du bruke ORCAD som en start kan du bruke Allegro

til meg eagle eller sprint layout [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 58 sekunder: [/color] [/size] eller Proteus

HI, Egentlig følger min erfaring. Du bør starte med ORCAD Capture for skjematisk og Pads for layout. I nesten tilfeller (ikke high end og komplekse strukturer), kan denne kombinere gjøre noe. Etter det kan du flytte til Cadence Allegro og Mentor Expedition WG for den høye enden design. med meg Allegro, og ekspedisjonen er også de chalenges i skjematisk feltet. det er virkelig vanskelig å forstå strukturen til å tegne skjematiske, derav ORCAD skjematisk wondefull til meg: D. For Layout er Allegro og ekspedisjon vakker og mektig, men prøv å administrere skjematisk, er det ganske vanskelig å pakke, sjekke feil og eksport netlist. Om analyse så Spectraquest av Cadence, er ICX av Expedition veldig kraftig. og HyperLynx av Pads er bra alternativ. men jeg heller ikke bruke disse en og trening dokumenter for bruk av simulering er stort chalenges. Ha en fin dag, Concat

For en nybegynner foreslår jeg at du å gå for PCAD så kan du bruke Cadence (Allegro) for høy hastighet design

Har tråkkfrekvens ORCAD eller Alegro lett å lære? [Quote = concat] HI, Egentlig følger min erfaring. Du bør starte med ORCAD Capture for skjematisk og Pads for layout. I nesten tilfeller (ikke high end og komplekse strukturer), kan denne kombinere gjøre noe. Etter det kan du flytte til Cadence Allegro og Mentor Expedition WG for den høye enden design. med meg Allegro, og ekspedisjonen er også de chalenges i skjematisk feltet. det er virkelig vanskelig å forstå strukturen til å tegne skjematiske, derav ORCAD skjematisk wondefull til meg: D. For Layout er Allegro og ekspedisjon vakker og mektig, men prøv å administrere skjematisk, er det ganske vanskelig å pakke, sjekke feil og eksport netlist. Om analyse så Spectraquest av Cadence, er ICX av Expedition veldig kraftig. og HyperLynx av Pads er bra alternativ. men jeg heller ikke bruke disse en og trening dokumenter for bruk av simulering er stort chalenges. Ha en fin dag, Concat [/quote]

Best for begineers er enten ORCAD eller Electronic Workbench pakker.

[Quote = Rame] Hei, For en nybegynner anbefaler jeg deg å gå for PADS programvare, for sine brukervennlige, til slutt når du blir mester gradvis u kan også oppgradere til den versjonen som er tilgjengelig, snarere deretter Goin for ørn, P * otel etc. . Tenker alltid for en programvare som har state of art funksjoner til teknologien skjer now.hope dette vil hjelpe deg. Hilsen Ramesh [/quote] Ramesh, jeg vet du liker Pads men foreslå denne forvridde, store og ubehagelige CAD som "brukervennlig" er altfor mye ...: cry: For en nybegynner, er Eagle 1000 ganger enkleste enn Pads. En nybegynner trenger ikke mer enn to (kanskje fire lag).

Jeg foreslår Diptrace Gratis, se min PCB design? det er gjort med Diptrace, og det er vennlig for nybegynnere og entusiaster ... Du må prøve det selv! (Hey! I dont annonsere det)

ORCAD er deg best valg! Det er vilt brukes i industrien, og du kan få mange prøve schematices. Mange chip produsenter tilbyr ORCAD lib ... I korte, lette å lære, enkelt å bruke, vilt suportted ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back