hvor grunnleggende rc resonans krets verk?

G

grittinjames

Guest
hai

Jeg liker å vite jobbe med rc resonence ocillator kretser

Samme som Hartley og Colpitts oscillatorer ...Basically Tanken er å skape tilstrekkelig fase skift.
(The Barkhausen tilstand: om det er positiv tilbakemelding med en fase 0 eller 360 grader, vil du få oscillation).

hvis det er positive tilbakemeldinger, og tilbakemeldinger er lik input så svinging kan oppnås ...på en bestemt frekvens på RC eller andre resonant circuit brukt ville tilfredsstille dette vilkåret, og på denne frekvensen kretsen svinger ....

takk for reagerer

Jeg hører et fullt oppladet kondensator om kort til en spole vil starte damping resonans uten noen som helst annen komponent

Jeg liker å få expla for denne

hei,

det er nok en forutsetning for svingning som gevinst på forsterkeren seksjonen (uten å ta hensyn tilbakemeldinger) må være mye mye større enn 1 først og endelig få bør bosette seg på en verdi større enn 1 for å kompensere tapet i tanken krets.

Med hilsen
S.rajesh Kumar

den belastes cap på grunn av restriksjoner passerer gjeldende gjennom spole og spole lagrer den energien som magnetisk energi til kondensatoren er i stand til å levere strøm etter at spole lader hetten og konverterer den lagrede energien til elektrisk energi ...Dette gjentar men på grunn av en parasittisk motstand litt energi er utsvevende fører til dempet svingninger ...

A. Anand Srinivasan skrev:

den belastes cap på grunn av restriksjoner passerer gjeldende gjennom spole og spole lagrer den energien som magnetisk energi til kondensatoren er i stand til å levere strøm etter at spole lader hetten og konverterer den lagrede energien til elektrisk energi ...
Dette gjentar men på grunn av en parasittisk motstand litt energi er utsvevende fører til dempet svingninger ...

grittinjames skrev:

takk for reagererJeg hører et fullt oppladet kondensator om kort til en spole vil starte damping resonans uten noen som helst annen komponentJeg liker å få expla for denne

hei
Svaret er enkelt
denne type oscillator arbeider på fasen shifht
en av de 2 betingelsene i svingning er å gjøre fase skift betwwn utgangen av tilbakemeldinger krets og inngangen på forsterkeren null
Det er derfor vi setter mange celler av RC kretser

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back