Hvor mange ganger kan jeg bruke "retlw" i en Assembly tabellen?

N

newbie111

Guest
Tabell ADDWF PCL, f; datatabell for bit mønster å lage en tabell i forsamlingen er grensen ff ganger? Thanks

For eksempel
Code:
 Tabell ADDWF PCL, f; datatabell for bit mønster retlw b'1001 'retlw b'0110' retlw b'1001 'retlw b'0110' retlw b'1001 'retlw b'0110' retlw b'1001 'retlw b'0110' retlw b'0001 'retlw b'0010' retlw b'0100 '
Jeg bare vet å vite hvor mange ganger jeg kan bruke "retlw" i en tabell. (jeg har brukt 11 ganger) Takket [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 33 sekunder: [/color] [/size] Jeg vil bare vite *******

Hei, Å bare svare på spørsmålet ditt, Ja, FF maks tabellen størrelse. For din nåværende jobb bør det ikke være noe problem å lage små tabeller sånn. Men når man bruker store tabeller andre ting kommer inn i bildet og må gjøres rede for, men dessverre oppslagstabeller ikke er lett / tydelig dokumentert Hvis du går til dette forumet og søke etter "bord" og se om noen av innleggene finner du noen gode info http://www.microchip.com/forums/tt.aspx?forumid=11 Det er et flott sted for god info, og de lett hjelpe ekte questioners som deg selv. Har også en titt på denne manualen som har litt ekstra info ikke alltid detaljert i dataark http://ww1.microchip.com/downloads/en/devicedoc/33023a.pdf Hvis du får sjansen til å bytte fra 16F chips til 18F-serien finner du virutally alle disse Banking, Personsøker PCL problemer som du så lett får med 16Fs er en ting fra fortiden - bare at 16F har vært så populært med mange eksempler der ute, men folk synes tapt til det faktum av hvor gode 18Fs er. Den assembler koden er nesten det samme, men med en god del nye instrukser for å gjøre ting enda enklere. Du kan få den lille 18F1320 eller 40pin 18F4520/4620 for mye til samme pris som deres 16F ekvivalenter.

Må være forsiktig med hvor du plasserer bordet. Hvis det spenner over en sidegrensen siden valget biter ikke bli oppdatert slik at du vil "wrap" tilbake til begynnelsen av siden hvor tabellen begynner. Du kan delvis komme rundt dette ved å plassere på bordet ved starten av en side, for eksempel: org 0x200 MyTable addwf PCL, w men husk at "addwf 'undervisning er også på siden slik at du har en mindre plass til å plassere data, er det maksimale lengden blir 0xFE. Som wp100 stater, bruker 18F-serien en mer lineær adressering system slik at du ikke har denne begrensningen. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back