hvor mange hjørne tilfeller til at kretsen blir masse produsere

P

purefen

Guest
Dears:
Selv om en designer bør vite hvilke hjørne tilfellet vil svekke resultatene for designet krets.Men det er kanskje det verste tilfellet, som er ute av 3-sgma ramge.Hvis du prøver å overvinne den verste fall området og kraften i kretsen vil øke.Vil du gjøre det?Hvor mange hjørne tilfeller til at kretsen blir masse produsere?
hjørne tilfelle:
rratio, cratio, i_ratio (intern strøm), ixp_ratio (ekstern currnet), MOS (tt, ff, fs ,....)......
BR.purefen

Som jeg forstår, det avhenger av hvor mye verre du forventer prosessen kan være.

Hei,

Fra min erfaring, jeg vanligvis bruker folloing tilstand;
(PS: Ta 0.35um prosess som eksempler på produkt)
1.VCC: 2.9V, 3.3V, 3.7V
2.TEMP:-20c, 40C, 100C
3.Process hjørne: Typ, FNFP, SNSP, FNSP, SNFP
4.Motstander verdi: 70%, 100%, 130%
5.Cap verdi: 80%, 100%, 120%

Så det totale tilstand = 3x3x5x3x3 = 405 tilstand.

Survivor er i veien, men hjørnet analyse gi ganske pessimistisk resultater.Det betyr at du må oversize designen (er og strømforbruk) å tilfredsstille at kretsen fungerer godt i hvert hjørne (som overlevende sagt: mye).

Normalt, selv om dette er mer tidkrevende, Monte Carlo analyse, hvis du har noen sammenhenger definert mellom hjørnene av enhetene, gi mer realistiske resultater.AMS har skrevet noen presentasjoner som viser en annen metode som kalles statistisk hjørnet, som tar i betraktning at hjørnene parameter av enhetene ikke er uavhengige av hverandre.Dette resulterer i en sammenheng mellom parametere, redusere det antallet og endring av "form" i løpet av hjørnene.

Se attachements
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Dears:
Takk for svar.Les alle svarene dine, jeg thinsk at Humungus's forslag er mer realitic og logisk.Jo mer hjørnet er,
jo mer sliten designeren er.Som resultat, vil jeg prøve å finne ut strømmen som Humungus omtale og bekrefter det.Takk mye.
BR.purefen

Jeg tror mer det bedre, men det vil påvirke tid til markedet, slik at minst 5 cornners.

405 hjørner?no, designer jobb er å produsere kretser, ikke SIM-7-Transistor op amp for 6 uker.

min mening er at fs / sf er sjeldne, og jeg bruker dem til å finne ut hvilke smaken av Transistor fungerer ikke ordentlig når en krets faller utenfor en klippe i ff / ss.

grunnen fs / sf er sjeldne fordi viktigste faktor i hurtighet er tox, som er omtrent lik for alle mosfets i et gitt område.

faktisk, jeg prøver ikke å avhenge av hjørnene for å finne ut hva jeg skal allerede vet - for eksempel la oss tenke på en op amp.main spesifikasjoner er få og fase.gevinst er verst på varme / sakte, så tilfredsstille få hjelp av varmt / sakte.fase margin er verst på kalde / raskt, så bruk kaldt / rask å tilfredsstille fase margin.

bare hvis du ikke forstår en ruter, bør du kjøre alle hjørnene (som betyr fs sf).og deretter skal du kjører denne hjørne over temp å lete etter deltaet.

ie - kulde gjør raske, varme gjør treg, så -40,
140 på ff lar deg se hvordan hver enhet fungerer som det bremser ned i det raskeste sonen, får du en skråning i en skråning.forstår det, og du
vil sveiv ute 10 brikker i tiden som andre kjøre 405 hjørner på en enkelt blokk ..

ps - typ typ er gitt.bør du sannsynligvis trekke i typ typ initally, men jeg ville ikke bruke en hel Lotta gang kjører spenning og temp hjørnene på typ typ hvis krets passerer de hjørnene på rask
og treg!.

bare min mening, og denne gangen vil jeg ikke engang betalt de to cents jeg vanligvis gjør.

Du kan bruke Monte Carlo analyse for det.
For eksempel. Tran 1n 10n Sweep MONTE = val
Du kan bruke 30 for val for å oppnå en 99% mulighet fra normalt 80% mulighet.

1.Run simulering hele prosessen hjørne Typisk, FNFP (rask NMOS rask PMOS, SNSP
(langsom NMOS treg PMOS), FNSP (rask NMOS treg PMOS, SNFP (langsom NMOS rask PMOS).

2.Simulate på / - 10% fra Spenning

3.temperatur -40 til 120 grader.

designen er pass hvis møtes minst 70-80% av alle hjørnet parameter

som er stor, fant jeg det jeg leter etter.(sorry, jeg må få litt poeng for å laste ned filen)

hvis kretsen omfatter bandgap eller bruke parasitic BJT celle
men mange modellen bare Typ BJT modell, hvordan simulering det?

Kjære Andy2000a,
Endre IS vaue gitt i modellen for BJT av / - 30%.

Det hele avhenger hvis ledelse forstår hva du gjør - er teknisk eller ikke.
Hvis ikke
vil du ende opp simulere alle hjørner og Montecarlo.
Ha det gøy

Du bør også vurdere som best tilfeller ( 3 sigma) ikke skje.Men-3sigma does skje relativt ofte (i stor skala ting) så du bør kjøre WS.Montecarlo er mer realistisk for sikker.
Det er også avhengig av om du kan leve med tanken på utrangering mye hvis det var en.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back