hvor mye en metallplate kan redusere Elektromagnetisk støy?

F

fala

Guest
Hei styret, ønsker jeg å redusere elektromagnetisk støy i mitt PCB.Ideelt jeg skulle legge dem i et Faraday bur men jeg kan ikke fordi PCB har noen termisk sensetive elementer som JFETs og JFET input OpAmps og for beholde presisjonen jeg trenger god termisk ventilasjon over denne PCB men jeg tenkte kanskje en ledende metallplate som kobber eller aluminium mellom min sensitive kost og støykilde hjelper.Jeg knapt husker et sted leste jeg at selv en aparture av feil størrelse i et Faraday bur kan ødelegge nytten av Faraday cage snakke med fem sider av dette buret helt åpen.så kan noen svare meg om å plassere en metallplate mellom støykilde og mine sensitiv styret kan hjelpe og hva ville være omfanget av nytten av dette arket.Jeg vil bli svært takknemlig hvis noen kan sende meg til en referanse på dette problemet.
Thanks a lot.

Du bør kanskje vurdere å kontakte Laird Technologies om ulike skjerming teknikker.Det finnes andre å velge mellom også.

w * w.lairdtech.comDet finnes mange fasetter til problemet, og sporene på feil sted, kan redusere sikkerheten på et forsøk på å skjerme.

Du bør kanskje vurdere en skjerm med mange små hull eller et skjold som også er et kjølefinne eller pipe.

Du kan også vurdere å begrave sensitive kretser i PCB for bedre skjerming.

Lykke til.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back