hvordan å bygge en krets for å oppdage RFID-tag

R

rama_ynwa

Guest
Jeg trenger å bygge en sender-mottaker krets (enkel krets) for å oppdage en RFID tag jobbe på en bestemt frekvens. . . Hvordan bør jeg gå fram for å bygge krets. . . hva er den enkleste måten å oppdage RFID-brikker?

om sin del av ur prosjektet kan du kjøpe en Ferdige modul fra NSK elektronikk Bangalore eller sunrom Ahmedabad. og grensesnitt det til mikrokontroller via RS232

ya. . . det er en del av prosjektet mitt. . . Jeg vil bruke RFID inne i en fotball og oppdage om det har helt krysset mållinjen eller ikke. .. for det. . Jeg trenger å bygge en krets som vil oppdage RFID tag. . . er det noen enkle måter å bygge en slik en sender / mottaker krets heller enn å kjøpe dem?

Som åpenbart i ditt andre innlegg, er problemet om nettopp bestemme tag plassering snarere enn "oppdage" det. Det er langt fra en vanlig RFID søknaden. Jeg antar, kunne bare en flere mottaker UHF eller mikrobølgeovn RFID system oppnå det. Det kan være lurt å starte med tanke tilgjengelig antenne posisjoner og beregne nødvendig fase / time-of-flight oppløsning for å oppnå den tiltenkte posisjonelle deteksjon. Jeg vet at lignende systemer har blitt foreslått og delvis evaluert f.eks tennis eller fotball. Jeg antar, er de heller bruker en aktiv fyrtårn sender enn RFID-teknologi.

faktisk vil dette sender / mottaker-system som jeg ønsker å bygge skal plasseres inne i ballen sammen med merkelappen. min Prof. vil at jeg skal oppdage RFID-brikke først. .. og deretter bruke den i prosjektet. så jeg trenger å bygge en krets som vil oppdage tag jobber på en bestemt frekvens.

dette sender / mottaker-system som jeg ønsker å bygge vil bli plassert inne i ball sammen med merkelappen
Beklager, jeg savner den grunnleggende prosjektideen. Bortsett fra dette spesifikke spørsmålet, er eksisterende RFID standarder ved hjelp av ulike modulering teknikker for å bære ID-informasjon. Du bør velge en bestemt frekvens før du går til detaljene. Du vil finne mest mulig informasjon, inkludert mange vanlige dokumenter på internett. Se f.eks: http://www.wg8.gipp.com/sd1.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back