Hvordan å designe en IR fjernkontroll uten en PIC?

R

Ryuichi77

Guest
Hallo. Jeg trenger hjelp om en IR-fjernkontroll som kan manipulere 3 lyspærer (typisk 12V). Jeg tenkte på en fjernkontroll med 9 knapper som ville overfører 9 forskjellige frekvenser enn vil bli mottatt av en frekvens dekoder (?). knapper: 1-rød pære (på / av) 2-grønn pære (på / av) 3-blå pære (av / på) 4-rød pære (økning intensitet) 5-grønn pære (økning intensitet) 6-blå pære ( øke intensiteten) 7-rød pære (reduksjon intensitet) 8-grønn pære (reduksjon intensitet) 9-blå pære (reduksjon intensitet) Jeg tenkte å bruke 555 timer i senderen til å produsere 9 forskjellige frekvenser ... utgangen av 555 timer er koblet til en IR LED å bli overført. Jeg vil spørre hva IC kan brukes til å oppdage en unik IR frekvens som ville utløse visse drift indikeres av knappen tallene ovenfor. Jeg ønsker også å vite hva kretsen skal jeg bruke til å endre intensiteten av lyspærene bruker fjernkontrollen. Vennligst hjelp meg. Jeg setter pris på svaret. Takk.

Er det noen måte at jeg ikke vil bruke mikrokontroller i å gjøre dette prosjektet?

Er det noen måte at jeg ikke vil bruke mikrokontroller i å gjøre dette prosjektet?
Ja, det er. Du kan bruke en DTMF koder på senderen siden og, en DTMF dekoder på mottakersiden. Nå har du ikke bare de 9 freqiencies du trenger, men også 6 ekstra frekvenser for fremtidige forbedringer. Ta en titt på linken nedenfor: http://wolfstone.halloweenhost.com/RemoteControl/DTMFin_IntroToDTMF.html Jeg håper du finner det nyttig. Good Luck

[Quote = Ryuichi77] Hei. Jeg trenger hjelp om en IR-fjernkontroll som kan manipulere 3 lyspærer (typisk 12V). Jeg tenkte på en fjernkontroll med 9 knapper som ville overfører 9 forskjellige frekvenser enn vil bli mottatt av en frekvens dekoder (?). knapper: 1-rød pære (på / av) 2-grønn pære (på / av) 3-blå pære (av / på) 4-rød pære (økning intensitet) 5-grønn pære (økning intensitet) 6-blå pære ( øke intensiteten) 7-rød pære (reduksjon intensitet) 8-grønn pære (reduksjon intensitet) 9-blå pære (reduksjon intensitet) Jeg tenkte å bruke 555 timer i senderen til å produsere 9 forskjellige frekvenser ... utgangen av 555 timer er koblet til en IR LED å bli overført. Jeg vil spørre hva IC kan brukes til å oppdage en unik IR frekvens som ville utløse visse drift indikeres av knappen tallene ovenfor. Jeg ønsker også å vite hva kretsen skal jeg bruke til å endre intensiteten av lyspærene bruker fjernkontrollen. Vennligst hjelp meg. Jeg setter pris på svaret. Takk. [/Quote] bruker denne http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=336600&highlight=ir+remote+with+pic+controller

[Quote = seadolphine2000]
Ja, det er. Du kan bruke en DTMF koder på senderen siden og, en DTMF dekoder på mottakersiden. Nå har du ikke bare de 9 freqiencies du trenger, men også 6 ekstra frekvenser for fremtidige forbedringer. Ta en titt på linken nedenfor: http://wolfstone.halloweenhost.com/RemoteControl/DTMFin_IntroToDTMF.html Jeg håper du finner det nyttig. Good Luck [/quote] hvordan man skal utforme en IR fjernkontroll uten en PIC? forresten trenger jeg det skal være flerkanals. takk

Uten bruk av mikrokontroller, er det svært vanskelig å dekode og utnytte IR-kode for å gjøre de nødvendige oppgaver for en flerkanals fjernkontroll. Kretsen blir ganske stor med sin kompleksitet også. Skål

Jeg bryr meg ikke om kretsen kompleksitet, ikke noe problem hvis den er for stor, er mitt problem hvor jeg kan finne en slik krets? dette er til elevene mine som en endelig årig prosjekt, og jeg har ikke nok tid for dem. :)

Du kan vurdere å kjøpe denne boken med prosjektet "Fjernstyrt bryter board" uten bruk av mikrokontrollere. Nevnte Prosjektet ble utformet med Tone giver og dekodere via IR overføring. Jeg er en vanlig leser av bladet, men som sagt comiplation tilhører år 1998, jeg er ikke å finne den boka med meg. Nevnte Prosjektet Boken er tilgjengelig gjennom den gitt link. Cheers http://www.kitsnspares.com/user/showcircuit.asp?id=508

Jeg kan ikke trykke på hjalp meg knappen fordi jeg ikke er forfatter av dette emnet, slik at jeg bare si takk for mye pranam77

Hei Ryuichi77, har jeg laget en artikkel pluss et prosjekt om hvordan du sender IR-koder ved hjelp PIC microcontroller, også hvordan du skal lese IR fjernkontrollkoder jeg for øyeblikket forbereder seg til mottakeren prosjektet, er det nesten ferdig må du finne det på nettstedet mitt [ url] http://www.electro-stuff.com/pic_ir_remote.html [/url]

[Quote = matbob] Du kan bruke kode dekoderen paret HT12E og HT12D. [/Quote] Det HT12E brukes bare med RF fjernkontroller. For IR Fjernstyring HT12A kan brukes. Skål

er det mulig å lage en universell IR etterligne hjelp 89c51

[Quote = mukul_pande2002] er det mulig å lage en universell IR etterligne hjelp 89c51 [/quote] Ja ... det er mulig. Du må skrive en egen kode for det. Du kan bruke bedre versjon av chip som 89S52 .. Cheers

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back