Hvordan å generere 10MHz, firkantet bølge, (fra null opp til VCC), med svært lav jitter

G

goldsmith

Guest
Kjære alle Hei jeg vil generere 10MHz firkantbølge (uten negativ syklus) med 50 prosent driftssyklus, og med lavest jitter, og stige tid og fall tid. Og med amplitude ca 5 volt. Så er det mulig at du veilede meg å designe den, please? Hilsen og setter pris Gullsmed

Kjære mister_rf Hei Takk for svar. Jeg har en idé her, men som jeg vet, avslapping, oscillatorer med ikke porter, har ikke 50 prosent DC, har du noen ide å forbedre det? Hilsen Gullsmed

Start med 20MHz, dividere med 2 (flip-flop) = 10MHz 50% duty cycle.

Kjære RJM Hei Takk for ditt svar. Men hvordan kan jeg begynne med 20Mhz? min mener er, kan du foreslå meg en 20MHz firkantbølge oscillator med gode spesifikasjoner, please? Hilsen Gullsmed

Hvis du starter med noe 20Mhz firkantbølge oscillator, ingen mater hva driftssyklus, og passerer den gjennom en kant utløst flip-flop vil du ende opp med en 10MHz firkantbølge med en perfekt 50% duty cycle. Bare bruk en krystall oscillator. For å være enda mer nøyaktig du kan starte med en 2560MHZ oscillator og bruke 8 bit prescaler Ic (dividere med 256) for å gi deg dine 10MHz, Selv om RF oppsettet ville være mer krevende.

! u kan kjøpe ferdige kvarts OSC og legge den til c MOS .. TTL er bedre og så gi det thru Schmidt trigger [COLOR = "# FF0000"] http://www.icbase.com/pdf / add/ti/AN-101-00039en.pdf [/color]

Du kan kan begynne med en av disse. DIP FAST TTL Square Wave Generator Module - EC2 [/url] 2% frekvens nøyaktighet. Eller 20Mhz dividere med 2 = 1%, eller 40MHz dividere med 4 = 0,5%

Takk for alle dine svar og hjelper. Jeg skal prøve disse måtene, og vil gi deg resultatet tilbake! Respektfullt Gullsmed

-----> [Url = http://www.surplus-electronics-sales.com/Zencart/index.php?main_page=index&cPath=38] Crystals og Oscillators: Surplus-Electronics-Sales.com, Din kilde til vanskelig å finne deler! [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back