hvordan å generere. LEF fil

N

niladri.s.debnath

Guest
Hei alle sammen Kan noen fortelle meg hvordan å generere. LEF filer og verktøy for å generere det .......

du trenger Cadence IC445 verktøyet, SOC møte, Synopsys verktøy, virtuos GUI eller GDS av Analog blokk. Når du får. Lib fil, kan bibliotek kompilator brukes til å få. Db-fil. Nå Design kompilatoren / primetime kan brukes til å lese db og få Verilog fil ved tilbake annotation

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt på 10:27.. - --------- Forrige innlegg var ved 10:24 ----------</span></span>
[url = http://www.cadence.com/Community/forums / p/11097/13103.aspx] Generere en LEF fil fra en layout - Cadence fellesskap [/url] http://www.edaboard.com/thread166379.html

Hei ckshivaram, takk for svare, faktisk jeg er en student, så kan u fortelle meg i detalj hvordan du oppretter LEF filen, rett fra design oppføring, noe som betyr skritt bør følge hvilke skritt, slik at jeg kan forstå det helt. Jeg vil være veldig thankfull til U hvis U kan fortelle meg i detalj.

hva er verktøy som du har kunnskap om?? har du jobbet på noen verktøy som av nå? du bør ha kjennskap til noen verktøy før du gjør denne øvelsen ...

Hei ckshivaram ya jeg har jobbet med Synopsys verktøy - VCS, design visjon, og i tråkkfrekvens - møte. 8.1 [size = 1 ]---------- innlegg lagt ved 15:48 ---------- Forrige post var på 15:46 ----------[ er / SIZE] [/color] Hei eklikerooms takk for svare, men faktisk jeg har ikke hørt noe om abstrakte generator, i våre college Synopsys og tråkkfrekvens tilgjengelig, har vi lært dem bare ........ Kan u fortelle meg hvordan du kan bruke noen av disse til å generere LEF filer ...........[ COLOR = "Silver"]

sjekk denne [url = http://www.eit.lth.se/cadsys/abstract.html] abstrakt [/url]

Du kan sjekke om du har abstract generator tilgjengelig ved å gå til icfb av CIW i Cadence og så klikke på Tools. Det bør være en abstrakt generator alternativ oppført.

Hei Ckshivaram Egentlig jeg sjekket for abstrakt generator verktøy, det er ikke der. Så kan u fortelle meg noen annen måte å generere LEF. Vennligst hjelp meg.

I Cadence Encounter, følger beskrivelse for generering av LEF for ur blokk. Håper dette hjelper .... lefOut SYNTAX lefOut [-5,3 | -5,4 | -5,5 | -5,6 | -5,7] [-noCutObs] [-stripePin [-PGpinLayers]] [-specifyTopLayer [-extractBlockObs]] [-extractBlockPGPinLayers] DESCRIPTION Genererer hierarkisk konstruksjon abstrakte (LEF ) for den aktuelle rutet block-level design. Som standard oppretter lefOut strøm og jord pinnene på design, og skaper cut-outs (hindringer) i blockages for signal pins, strøm og jord pins, vias, og strøm og jord striper. Utgangen LEF filen inneholder antenne informasjon, hvis du kjører antenne verifisering før du kjører en top-down metode med lefOut kommandoen. I en bottom-up flow (der blokken ikke ble opprettet ved hjelp av createPartition kommandoen), du vanligvis lage en enkel LEF abstrakt som inneholder: - en obstruksjon (OBS) form per ruting lag - signal pins ligger langs blokken grensen - power pins for den øverste metall lag Hvis blokken brukt fire ruting lag ut av en mulig seks lag, ville du kjøre følgende kommando: lefOut-noCutObs-stripePin-PGpinLayers 4-specifyTopLayer 4 Du kan bruke lefOut kommandoen etter routing en blokk-nivå design . Parametere

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back