Hvordan å generere tale på en PIC?

T

Trizas

Guest
Hei,

Jeg designer en telemetri system.Jeg trenger systemet rapportering full opplesninger via modem og / eller på demmand et sammendrag av "stemme" i en grunnleggende telefonapparat (anmodningen er sended av en DTMF kommando).
Stemmen transmision blir tall og svært få ord som "max" "min" "gjennomsnittlig" osv.

Jeg setter pris på forslag i form av enkleste løsningene i henhold med dine erfaringer.
Valgene jeg står overfor er å bruke en enkelt stemme systetizer IC (?) Eller med S / W.
PIC faktisk brukt er 16F877A.

Thans på forhånd

Du kan bruke enkle PCM 8 bit koding med u eller A koding eller helt uten dem (forhåndsinnspilte spech kvalitet for konstant lav dinamic område tale vil være fin kvalitet wihtout komprimering).Eller du kan gå videre til ned for å komprimere lagrede data, og bruke ADPCM opptil 16 kbit / sek rate (se til Atmel søknad ntoes for imlpementation).Men det trenger mer CPU kapasitet og dette er kritisk om vil bli brukt i liten skala MCU.Du kan redusere ytterligere data rate (antall rom lagret tale) ned til noen 4 til 8 kbit / sek ved hjelp av lineær prediksjon stemme kodek (kilde koder tilgjengelig fra tilsvarende mobile standarder), men det krever mye større cpu kapasitet.

PIC skal håndtere bra første 2 av nevnte metoder - ADPCM og PCM koding.

Trizas,

ta en titt på mitt innlegg her:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=98653&highlight=adpcm

vennlig hilsen

Et univers å utforske for meg.

Jeg kommer tilbake med flere spørsmål (ingen tvil).

Takk Artem & C-Man.
Hensyn

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back