Hvordan å gjøre en 10 bit inn / ut GPIO for I2C?

W

wls

Guest
Hallo. Jeg er ny på Verilog og første gang på I2C? Jeg prøver å gjøre en 10-bit input og output GPIO med I2C grensesnitt. Og fikk en interrupt i pin, når en lav er gitt 10 bit innspill GPIO vil få dataene. Jeg fant en slave I2C code "festet" fra gitteret, men vanskelig å forstå det og endre? Hvis u gutta fikk eksempel I2C slave av GPIO 10 eller flere input og output, kunne u dele Verilog og vet hvordan? Jeg attched søknad notater og kode av slave perifere I2C at jeg laster ned. Thx på forhånd.

Modulen er godt dokumentert, har selv kildekoden mer meningsfulle kommentarer som noen eksempler som er levert med utvikling kits. Men du trenger ikke nødvendigvis trenger å forstå, hvordan modulen fungerer internt eller til og med endre den. Det gir en byte-orientert lese-skrive I2C slave grensesnitt, kan du bruke den som den er. Du må bestemme, hvordan I / O bør kartlegges til I2C bussen (det kan være lurt å bruke respektive NXP IO chips som mal) og designe logikken mellom slave interface modul og IO-pinner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back