Hvordan å lodde denne brikken med små pinner nedenfor?

G

goxy

Guest
Hvordan å lodde denne brikken med små pinner nedenfor? Har noen kjenner noen bunn å sette chip inn i og deretter loddetinn bunn pins til PCB?

Dette er en 192-ball BGA-pakke. Jeg vil si det er umulig å lodde for hånd. Men du bør gjøre et søk i forumet for 'lodde & & BGA' og du vil finne noen innfallsvinkler ... Lykke til, Mik

Hva med en lav temp loddetinn på pads, sted chip i posisjon sikkert det og varme alt opp. red:)

Du trenger en varme varmluftpistol for lodde denne typen chip. : Lol:

Jeg hadde ikke laste ned filen for chip så jeg vil ta ordet på den andre mannen som identifiserte det som en 192BGA. Jeg tror ikke dette kunne gjøres uten en varm luft solderstation laget for BGA chip plassering. Jeg har jobbet med mange erfarne montører som ville trekker på skuldrene uten dette utstyret. Du kan prøve en varmluftpistol, men jeg ville ikke forvente gode resultater selv fra en assembler med 10 års + erfaring. Mindre BGA er kanskje mulig, for hånd, med en varmluftpistol. Good luck. Oh, kan du ta til en kontrakt produsent og ha dem gjøre det for deg. Ca $ 35 hvis jeg husker riktig.

Jeg er enig med Prouddad_1. Også du må ha en X-ray tatt for å se om alle pinnene / ballene er virkelig tilkoblet. Dette sparer deg tid i feilsøke, en tur tilbake til selskapet, og muligens en chip som kan blåse hvis en VCC eller Ground ikke er tilkoblet eller kortsluttet. Det kostet min gamle selskapet ~ $ 50 USD for opp til 3 på ett løp. Hvis du gjør det for hånd veldig forsiktig Lykke

Et split vision system som en snikskytter er veien å gå. Jeg tror dette er langt utover håndlodding med hotair pistol.

Den snikskytter er enkel å bruke / lett å lære. Kostbar hvis du bare gjør noen få chips, og ikke forsvarlig. Vi trengte det for ic utvikling, så det var en nødvendighet. Vi klarte også å bruke vår for en provisorisk temp teststasjon. OK bransjer gjør også BGA lodding utstyr, men jeg har ikke mye erfaring med sitt utstyr.

Dette er nesten umulig å gjøre uten en varmluftpistol eller lodding ovn. Andre metoder kan ødelegge brikken. : (

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back