hvordan å simulere små-signal transconductance (GM) av OTA?

X

xiaoyanghqu

Guest
Ifølge definisjonen av GM (GM = Io / Vin, Vout = 0 (GND)), legger jeg en stor kondensator (1F) på utgangen for å gjøre det ac ground.Then gjøre ac simulering, og plotte ac Io av kondensatoren . Men resultatet jeg tror er ikke riktig. Hva er galt med simulering? Tenker!

Fordi du ønsker å måle / simulere utgangsstrømmen, må resultatet ikke forbli åpen. Men ikke koble en kondensator på OTA utgang fordi den introduserer en frekvens avhengighet som tilhører ikke enheten under test (OTA). I stedet bruker en motstand som produserer en maksimal spenning i milli-volt rekkevidde. Dette er tilstrekkelig til å realisere tilstanden Vout ≈ 0 volt.

[Quote = LVW] Fordi du ønsker å måle / simulere utgangsstrømmen, må resultatet ikke forbli åpen. Men ikke koble en kondensator på OTA utgang fordi den introduserer en frekvens avhengighet som tilhører ikke enheten under test (OTA). I stedet bruker en motstand som produserer en maksimal spenning i milli-volt rekkevidde. Dette er tilstrekkelig til å realisere tilstanden Vout ≈ 0 volt. [/Quote] LVW, Takk for ditt svar! Hva mener du om at produksjonen ikke skal være åpen? Dersom OTA kobles til lukket sløyfe av en enhet tilbakemelding? Dersom bruker en motstand som belastning på utgang, hvordan å sette DC poenget med utgang transistorer? Den store capcitor kan sette DC punkt og bygge AC GND, jeg rett eller galt? kan du poste simuleringen innstillingen? Takk!

Hva mener du om at produksjonen ikke skal være åpen? Når det er åpent (ingenting tilkoblet), er ingen strøm mulig. Dersom OTA kobles til lukket sløyfe av en enhet tilbakemelding? Nei, bare lastet med en liten motstand. Hvis bruke en motstand som belastning på utgang, hvordan å sette DC poenget med utgang transistorer? Den store capcitor kan sette DC punkt og bygge AC GND, Jeg refererte til en OTA med delt nettspenninger og symmetrisk adferd, noe som betyr: utgangsstrøm null for innspill differensial spenning også null. Er dette tilfelle?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back