hvordan å skape et sterkt magnetfelt

B

bingjiang99

Guest
Kjære medmennesker,

Jeg prøver å designe en antenne for nær-feltet magnetisk kopling (UHF RFID).Jeg vet at det er lett å lage en slik antenne i HF.En multi-turn løkke fungerer bra.Men i UHF, vi alle vet at det er helt annerledes på grunn av stråling motstand, parasittiske kapasitans, og så videre.Derfor har jeg flere spørsmål om overføring av antenne:

1) Hva slags antenne er god for dette programmet?Vil sløyfe fortsatt gjøre jobben sin, eller andre potensielle figurer?
2) Theoritically, høyere strøm vil skape en høyere H feltet.Skal vi følge en antenne med lavere motstand?Vi kan matche den til 50 ohm senere.Her tror jeg at vi ikke trenger å bry seg mye om stråling motstand.
3) Er det en enkel PCB-basert balun at vi kan iverksette?Så vi kan koble det med koaksialkabel og loop.

Takk for hjelpen.

 
Z eksperymentu, który F-Secure przeprowadził wspólnie z Europolem, wynika, że konsumenci beztrosko narażają swoje dane osobiste i lekkomyślnie akceptują absurdalne warunki korzystania z sieci.

Read more...
 
Kjære Fellows,

Jeg håper at noen kan hjelpe meg på dette problemet.Jeg må påpeke at jeg snakker om nær feltet.Og jeg har noen oppdateringer på det angående mine spørsmål i det siste innlegget:

1) en loop (liten) antenne eller en slot antenne kan fungere.

2) Impedance matchende ved hjelp lumped elementer kan ikke være en god løsning, fordi det resulterer i en smal båndbredde

Jeg har også funnet at matchet antenne (Self Resonant) ikke garantere høyeste H-feltet, fordi H er relevant med jeg, og jeg er kanskje ikke det største i dette tilfellet.

Takk,bingjiang99 skrev:

Kjære medmennesker,Jeg prøver å designe en antenne for nær-feltet magnetisk kopling (UHF RFID).
Jeg vet at det er lett å lage en slik antenne i HF.
En multi-turn løkke fungerer bra.
Men i UHF, vi alle vet at det er helt annerledes på grunn av stråling motstand, parasittiske kapasitans, og så videre.
Derfor har jeg flere spørsmål om overføring av antenne:1) Hva slags antenne er god for dette programmet?
Vil sløyfe fortsatt gjøre jobben sin, eller andre potensielle figurer?

2) Theoritically, høyere strøm vil skape en høyere H feltet.
Skal vi følge en antenne med lavere motstand?
Vi kan matche den til 50 ohm senere.
Her tror jeg at vi ikke trenger å bry seg mye om stråling motstand.

3) Er det en enkel PCB-basert balun at vi kan iverksette?
Så vi kan koble det med koaksialkabel og loop.Takk for hjelpen.
 
Jeg hører at en liten løkke drevet av en aktuell kilde er løsningen.Men jeg prøver fortsatt å finne ut hvordan å gjøre det.

 
Hei bingjiang99,

Kodene for UHF RFID er nesten alle dipol.Med andre ord
Mekanismen for kopling er det elektriske feltet.Og de er
innredet for langt felt, betyr de to antenner er ikke
nær hverandre.
Likevel er spørsmålet om en nær feltet.Jeg antar det
du vil gjøre er å bruke en "coupler" eller noen sår av antenne
som kan trasnfer informasjonen ved hjelp av en kort avstand.
Har jeg rett? ... Lar diskutere det ..... Jeg vil tro at det beste
måten å overføre energi er ikke H-feltet, men E-feltet.

 
Hei jallem,

Tusen takk for svaret ditt.Ja, du har rett - "mest UHF RFID tag antenner er dipol.Impinj har nye typer koder i liten løkke stiler, som bruker magnetfeltet til å kommunisere.Det surrouding miljø har mindre effekt på H-feltet enn E-feltet i nærheten av feltet.Denne fordelen.Jeg ønsker å designe en antenne som har meget sterke H-feltet i nærheten av feltet, som kan brukes til å lese kodene med loop antenner.

Thanks a lot,jallem skrev:

Hei bingjiang99,Kodene for UHF RFID er nesten alle dipol.
Med andre ord

Mekanismen for kopling er det elektriske feltet.
Og de er

innredet for langt felt, betyr de to antenner er ikke

nær hverandre.

Likevel er spørsmålet om en nær feltet.
Jeg antar det

du vil gjøre er å bruke en "coupler" eller noen sår av antenne

som kan trasnfer informasjonen ved hjelp av en kort avstand.

Har jeg rett? ... Lar diskutere det ..... Jeg vil tro at det beste

måten å overføre energi er ikke H-feltet, men E-feltet.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top