Hvordan begynne?

S

staraimm

Guest
Jeg nå gjøre et prosjekt knyttet til GSM trådløst system.Men jeg har noen kunnskap om det.Kan noen gi meg noen forslag om hvordan du starter?Thanks a lot.

staraimm wrote:

Jeg nå gjøre et prosjekt knyttet til GSM trådløst system.
Men jeg har noen kunnskap om det.
Kan noen gi meg noen forslag om hvordan du starter?
Thanks a lot.

Jeg syntes boken "RF system design sender for trådløs kommunikasjon.Men det første kapittelet av boken allerede forvirret meg.For mye formel og notasjonen i signal system.Så fant jeg en annen bok "Communication Systems" til å forstå fundamentale på signalet systemet.

Er jeg på rett vei til under trådløs kommunikasjon system?Takk for svar.

her noen linker for deg ...

->> Http://en.wikipedia.org/wiki/GSM

->> Http://www.ecvv.com/offerdetail/I603694.html

->> Http://www.techgsm.com/page/gsm-terms-systems/terms-gsm.html

->> Http://www.oei-edu.com/t363.htm

søke etter denne boken på nettet ...

->> Http://www.cb-india.com/proddetail.asp?prod=5209

hop så det vil hjelpe deg ..

Thank H_D_R for ditt svar.Men jeg trenger mer informasjon om hvordan du bygger opp en sender på GSM-signal.Dokumentasjonen du oppført forteller meg det grunnleggende informasjon om GSM-protokollen og programmet.

Jeg leste den vedlagte brosjyren som forteller meg en FPGA og DSP-brikken kan brukes til å få GSM-signal.Jeg er interessert i det og prøver å finne ut hvordan du kan bygge den type sender.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hei ...
actuallly wat slags GSM basert pjt ru gjør ...
I alle fall til å kommunisere med en GSM-modem (transmitter-mottaker) du skal være kjent med AT-kommandoer.

Du bør også kjenne strukturen i GSM-data
dvs. der avsenderen no: kommer, hvor mottakeren no: leveres
osv.
Også hvis du gjør noe med SMS da, i de fleste tilfeller bør du konvertere en streng data PDU format og deretter sende den til modem.Så en kunnskap av strengen PDU konvertering algoritme og omvendt er imp:

den folllowing linken vil gi deg en ide om det.
http://www.dreamfabric.com/sms/

geat1j, jeg ønsker ikke å kommunisere med GSM moderm.Jeg ønsker å bygge et GSM moderm basert på FPGA og DSP chip.AT-kommandoer eller PDU format er programmet nivå ting basert på eksistert GSM moderm.

staraimm wrote:

geat1j, jeg ønsker ikke å kommunisere med GSM moderm.
Jeg ønsker å bygge et GSM moderm basert på FPGA og DSP chip.
AT-kommandoer eller PDU format er programmet nivå ting basert på eksistert GSM moderm.

Start ved å lese GSM spesifikasjoner, jeg knytter dem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back