Hvordan Beregn Støytall bruker spekter RF

I

iamalearner

Guest
Hei Fyrene
Jeg har utviklet en differensiell LNA.Jeg får en god spenning gevinst på 27dB.

Problemet er at jeg donot vet å beregne Støytall av design bruker SPECRE RF!

Jeg vet hvordan du gjør S-paramter simuleringen i spekter RF men jeg donot vet hvordan finne Noise Figue av det.

Hva annet gjør SP analyse i spekter RF fortelle meg, og hvordan?

Kan noen hjelpe meg med dette.?
Takk

I S parameter form slår på "Do noise"-knappen og du
vil få NF.Enkelt.
Mazz

Hei
stund gjør sp analyse I coosing analyser for SP analyse

Jeg velger start-stop for Sweep Range og området jeg skriver er:
Start: 800 m
Stopp: 5 G

Men når jeg simulere får jeg følgende feil:

Feil oppdaget av spekter på freq = 800 MHz under SP analyse `sp.
'iprobe "eller" oprobe "ikke vises i den første eller den andre oppføringen i
"porter" parameter.Respecify "porter"-parameteren og starte på nytt.

noen ide hvordan å løse problemet?

NF er en andel av input (C / N) og utgang (C / N).
Når du oppretter en LNA.det er bedre bruk noise signal source.Combine det med carrier signal, og se utgangseffekt.
Ta støy signal som idé. Så
NF (dB) = (Pin
174 dBm-10logBW) - (P1-P2)
P1 er med carrier signal, P2 er bare støy signal.se på utdataene port.

I Analog Design Environment gjøre følgende:

1.In simuleringen vinduet, velger Analyser - Velg.
2.In de velger Analyser skjemaet, klikk på sp for analyse valg.
3.Highlight frekvens for Sweep variabel.
4.Highlight Start-Stop for Sweep Range.Type 800m i Start-feltet og 5G i Stopp feltet.
5.In den Sweep Type syklisk feltet, velger Lineær for feie og markere Antall trinn.Type
"hva" i antall trinn feltet.
6.Highlight ja for Do Noise.
Form endringer kan du angi verdier for Output port og inngang port felt.
7.To velge Output port
a.Click på velgeknappen siden av Utdatakoding portfeltet.
b.In den Skjematisk vinduet velger utdataene port./ PORT0 vises i Output portfeltet.
8.To velge inngang port
a.Click på velgeknappen siden av Input portfeltet.
b.In den Skjematisk vinduet velger RF-utgang.
/ RF viser i Input portfeltet.9.Make sikker på at Aktivert er markert.
10.In de velger Analyser skjemaet, klikker du OK.

Deretter velger Simulation - Netlist og Kjør

Lykke til

T Zul

Hei
Takk for svar, jeg søke hjelp, men at jeg må spesifisere problemet i detalj.Her er detaljer ..

Jeg har en differensial LNA med utgang pins så ut og utenfor.Ved outputs jeg sitter fast i to "psin" porter, én på hver differensial utgang.

Ved inngangen siden på nytt Jeg har to "psin" porter, én på hver differensial inngang.

Nå er jeg SP analyse.
Hvis jeg fremheve "NEI" i "Do Noise" feltet, SP analyse fungerer og jeg er i stand til å plotte S11, S22 etc.

Men problemet starter når jeg fremheve "JA" i "Do Noise".Når jeg gjør det, Det ber meg om å angi "output Port" og "skriving Port".Nå har jeg amstuck, siden jeg har to output porter og to input porter.Derfor, uten mye vet jeg klikker på "psin" port tilsvarende "ut " og angi det som output port i do-støy.Tilsvarende jeg klikker på "psin" port tilsvarende "I " og angi den som "input port" i do-støy.

Dette er hvordan det utfylte skjemaet ser slik ut:
Sweep Variable
(frekvens uthevet)

Sweep utvalg
(Start-Stop uthevet)
Start: 800m
Stopp: 5G

Sweep Type
(lineær valgt)
Antall trinn: 40

Har Støy
( "yes" uthevet "), og produksjon og skriving porter specifiedas forklart ovenfor.

Nå når kjøres simuleringen, får jeg denne feilmeldingen:
"Feil funnet av spekter på freq = 800 MHz under SP analyse` sp. "Iprobe" eller "oprobe" ikke vises i den første eller den andre oppføringen i "porter" parameter. Respecify "porter"-parameteren og starte på nytt.

Dette er problemet og hjelp er høyt
Takk så mye

Hei alle,
Mens finne Støytall av en differensiell LNA bruke spekter RF, skal jeg bruke SP analyse eller "pnoise" analyse?Hva er forskjellen?
Takk

Hei alle,
Jeg har også dette problemet.Men hvis du bruker PSS pnoise alternativer sammen kan du komme rundt dette problemet, men jeg er ikke completly sikker på hvordan?

har jeg forstått bedre problemet.
Spørsmålet er ikke på simulator, men om hva du leter etter.
Vanligvis i differensielle forsterkere, hvis du
er interessert i differensielle signal bare må du bruke input / output baluns med riktig impedans ratio.
På denne måten har du kun én inngang port (du kan stille dc-port i stedet for sinus i lineær analyse som sp, AC, støy) og bare en utgang porten du skal sette skikkelig i støy form (som T ZUL sa ).
Angående pnoise (som kan brukes bare etter en PSS) analysen er det for tiden varierende stabil tilstand løsninger: Det er nyttig for eksempel for mixers eller forsterkere å se nedbrytning av NF når al store (blokkering) signalet er brukt.Simulatoren beregner store signal stabil tilstand løsning med PSS analyse og rundt denne løsningen beregner et lite signal støy analyse (eller lite signal ac med PAC).
Hvis forsterkeren skal inn / ut strøm Matchet du bedre bruk sp med støy aktivert.
Mazz

Jeg har en kollega av meg simulere de differensielle LNA og få-ve NF.Jeg fortalte ham at la oss filen for patent for Nobel Laurette ...Balun gjennomføring som foreslått av Mazz er løsningen på problemet.

T Zul

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back