Hvordan beregne sporet lengden på et signal?

K

kishore21

Guest
Hei gurus, har jeg et spørsmål om forholdet mellom frekvensen av signalet og sporet lengden på kretskortet. Jeg tenkte på å legge ut her i håp om at jeg kunne få litt lys fra alle hjørner, så det er mange eksperter i denne gruppen. Betyr lengden på sporet avhenger av frekvens (eller stige tid) av signalet? Hvis dette er sant, så hvordan er sporet lengde beregnet for høyhastighets signaler? For eksempel kan det være Sporlengdene for signaler som opererer på 250MHz, 500MHz? Takk på forhånd for noen av din hjelp. Regards, Kishore

Hei, dette er kopiert fra AP0107 Impedans-Controlled Routing.pdf fra ALTIUM Hastigheten som den elektriske energien kan reise langs ruten det kjent som forplantning hastighet, hvor VP = lysets hastighet / √ dielektrisk konstant Bruke Time = 1 / 3 * stigningstiden εR = 4,7 (tilnærming for FR4) C = 11.811 i / EFF (lysets hastighet, i inches per nanosekund) Å finne lengden av rute over hvor integriteten til signalet kan bli et problem: LR = Tid * VP = Tid * C / √ εR LR = 0,33 * 11.811 / 2 = 1.95 i, men også avhengig av hvor du rute spore (microstrip, stripline) og bredde avhenger også av impedans. r, S

hvis du bruker CAD-pakken, bør du være i stand til å få rapporten på sporet lengde du har rutet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back