Hvordan Bias spenning endringer fra 5 V til 1.8,1.5,1.2

V

vikramc98406

Guest
Noen gi meg flere detaljer om hvordan utviklingen av bias spenning Reduksjonen skjer.

Tidligere 5 V MOS transistorer det der, nå dagene som krymping i MOS enheter, brukes bias spenning er også redusert til 1,8, 1,35 og så videre.

På hvilke faktorer disse verdiene endres.

mindre techs betyr mindre områder av TRS.(som også betyr mindre Vth) så dvs at du trenger mindre biasing spenninger å aktivere denne TRS.
dvs min idé og virker riktig for meg ...

Også kan skyldes senke spennings bidrar til å redusere makten utsvevende.Siden strøm reduksjon har gått hånd i hånd med Transistor størrelse reduksjon, jeg tror det var naturlig.

-Aravind

Fremdriften av halvlederteknologi de siste tiårene var hovedsakelig på grunn av skalering - forholdsmessig reduksjon av Transistor geometriske funksjoner: gate lengde gate oksid tykkelse, junction dybde etc. Som dimensjonene skalere ned, må vi redusere anvendt spenning - for å bevare enheten pålitelighet (for høy gate spenning vil føre oksid sammenbrudd, for høy drain spenning vil føre hot carrier fornedrelse, osv.).Som den elektriske feltet holdes omtrent konstant enheten ytelse (stasjon gjeldende per enhet gate bredde) forblir omtrent konstant, men enheten tetthet (antall enheter per område) er økt.Enhet terskel spenning ikke skala mye, siden lekkasje skulle bli lav (kilde-drain lekkasje Aktuell er proporsjonal exp (-Vt/kT)).

Disse dager, i tykkelser ble så liten, at ytterligere skalering er praktisk talt forbudt (dvs. det er svært høy gate oksid lekkasje skyldes Quantum mekanisk tunnelering av operatører gjennom ~ 10A tykke gate oksid), Derfor halvlederbrikker selskaper ser på andre alternativer for å forbedre resultatene - slik som metall porter (for å erstatte polysilicon porter som er tilbøyelige til depletion effekt), høy-K dielectrics (for å øke fysisk gate oksid tykkelse å undertrykke tunnelering bu holde elektrisk tykkelse lav), anstrengt Si - å forbedre carrier mobilitet,
osv. .

Den skaleringsprosenten forsyningssikkerhet spenning har praktisk talt stanset på ~ 1.0V (kanskje 0,9 eller 0.8V) - på grunn av stabilitet, støy immunitet og andre effekter.

Betyr det at,

tilsatt Bias spenning er ikke avhengig avløp / source område / størrelser?

vikramc98406 wrote:

Betyr det at,tilsatt Bias spenning er ikke avhengig avløp / source område / størrelser?

timof,

kan være du er forvirret,

Jeg mener brukt Bias spenning til kilden for en MOS Transistor

For gate er det alltid signalet nivå spenningen som skiller 0 eller 1.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back