Hvordan bruke Hamming-vinduet funksjon i Matlab og plotte spekteret etterpå?

N

naisare

Guest
Hei alle, jeg prøver å gjøre det FFT på den digitale utgangen av SD modulator i matlab. kan noen fortelle meg hvordan du bruker vinduet funksjonen i matlab (Hamming vindu) og hvordan du plotte spekteret etter dette. Jeg er ny i Matlab programmering. Tusen takk

Wham (n) = 0.54-0.46 cos ((2πn) / (N-1)), 0 ≤ n ≤ N-1 Hamming: Hamming vindu ------------------ -------------- w = Hamming (L) w = Hamming (L 'sflag') Beskrivelse --------------- w = Hamming ( L) returnerer en L-punkt symmetrisk Hamming vindu i kolonnen vektor w. L skal være et positivt heltall. Koeffisientene til en Hamming vindu beregnes fra følgende ligning. Vinduet lengde er L = N +1 w = Hamming (L 'sflag') returnerer en L-punkt Hamming vindu ved hjelp av vinduet prøvetaking er spesifisert av 'sflag ", som kan være enten" periodisk "eller" symmetrisk "(standard ). The 'periodiske' flagg er nyttig for DFT / FFT formål, for eksempel i spektralanalyse. Den DFT / FFT inneholder en implisitt periodiske utvidelse og det periodiske flagget gjør et signal Windowed med en periodisk vindu å ha perfekt periodisk forlengelse. Når 'periodisk' er spesifisert, beregner Hamming en lengde L 1 vinduet og returnerer de første L poeng. Når du bruker Windows for filter design, bør den "symmetriske" flagget skal brukes. Eksempler Lag en 64-punkts Hamming vindu og vise resultatet i WVTool: L = 64; wvtool (Hamming (L)) alle de ovennevnte fra matlab hjelpe / ta refere til MATLAB hjelp, og du vil se mer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back