hvordan bruke rocketIO i toppunktet-5 til å invertere føljetong til parallell

S

sea_mist

Guest
hallo

Jeg trenger å bruke Rocket IO (GTX) i toppunktet 5 for å konvertere høyhastighets seriell data parallelt.
Jeg leste ug198, ug024, ug204 av Xilinx, men de did't HELLP meg.
Jeg vil bare ha en enkel kode og simulering som viser serielle data komme og skifte til parallelle.

behage hjelpe meg.

Kan du være mer spesifikk?
Fra der du får høy hastighet serielle data?hvilken protokoll de følger (alle standarder som Aurora / Ethernet / PCI)?

hallo
takk for svar snart.
Jeg har et prosjekt som er:
G.709 encoder
Jeg bør få STM-16 (SDH) data og putte den i G.709 (Legge til rette topptekst og FEC koder), og deretter sende den.
Jeg har gjort alle de ovennevnte, men en ting.
i mitt prosjekt jeg jobbet med 32 bit (4 byte) brukergrensesnitt (i ting jeg få data i formatet 32 bit)
så en ting gjenstår:
og det er jeg mottar trenger STM-16 ramme i serielle og jeg å bruke rocketIO (GTX) til samtalen til parallelle (32), STM-16 er som SONET OC-48 (slik at u kan ting av denne protokollen)
Men i prosjektet mitt i denne tiden jeg trenger ikke å jobbe med detaljer.jeg rettferdig Wana vise at jeg kan motta serielle data (ex: fra port RXN_IN) og gjøre dem parallelt og vise dem i RXDATA_out (15 downto 0).
idet jeg Sayed detaljene er ikke viktig for meg akkurat nå, og bare Wana vis over saken.
Jeg vil være takknemlig for din hjelp.
hilsen.

du kan bruke coregenerator å konfigurere GTX, deretter bruke det i design.
Siden du allerede bruker koding kan dissable den 63/64b encoder.

Hvis du bare simulere, kan du teste hele scenariet med modelsim.Men du må ha modelsimSE eller høyere.Hvis du vil se det fungerer i sanntid da du fikk vite detaljene i denne GTX konfigurasjon og enheten (FPGA) du bruker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back