hvordan bruke transformatoren i kretsen maker

S

shreyas_patel21

Guest
Hei alle sammen Jeg bruker krets maker programvare for simulering. Er det noen måte å simulere multitap transformator? Det er ingen komponent for multitap transformator. kan vi lage vår egen komponent av multitap transformator.? takk!

Jeg er ikke kjent med kretsen maker men kanskje du lar transformatorens sekundære (eller primær) flyte. Hvis du ikke liker å jorde noen node i den flytende delen av kretsen, kan du legge til en stor verdi motstand (si 10MEG) fra en node i den til jord. Hvis dette ikke vil løse feilen ... så jeg håper noen andre vil hjelpe deg snart.

takk KerimF! det var graound problem. Er det noen måte å simulere multitap transformator? Det er ingen komponent for multitap transformator. kan vi lage vår egen komponent av multitap transformator.? takk

Selvsagt kan vi. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg kan hjelpe med "kretsen maker". Redigert: Det hender at de første simulator jeg begynte med ca 1 år siden, er LTspice (enkel, profesjonell og gratis :)). LTspice tillater oss å bygge krets som en shematic deretter simulere den. Hvordan krets maker arbeid? ... Kanskje det er likt i denne sammenheng.

ja jeg fant det også fungerer på samme måte, men jeg dont vite hvor å lage komponenter i den? Takk

Hvordan spesifiserer du dens egenskaper? som Lp (primær induktans) ... Np / Ns (snu ratio) ... K (gjensidig induktans, vanligvis nær 1) ... etc

hvordan spesifiserer du dens egenskaper? som Lp (primær induktans) ... Np / Ns (snu ratio) ... K (gjensidig induktans, vanligvis nær 1) ... etc
ved å dobbeltklikke på komponenten og sette verdiene i dens egenskaper.

Beklager at jeg ikke kan gjette hvilke egenskaper av transformatoren du kan spesifisere, siden vi jobber på to forskjellige simulatorer.

takk! Jeg snakket om egenskaper som primær: sekundær ratio

Er det mulig å legge to spoler på de skjematiske og definere deres kopling koeffisient (K)? Lagt til: Jeg lastet ned nå "CircuitMaker Bruker Manual.pdf" Jeg vil prøve å lese den. Men det synes den har et eksempel for spørsmålet ditt. Jeg hadde denne PDF ved seatching på Yahoo: "circuit maker" pdf Og jeg fikk: Integrert Skjematisk Capture and Circuit Simulation www.wfu.edu / ... / CircuitMaker% 20User% 20Manual.pdf Kan ikke åpnet, er det bare en referanse som gitt av Yahoo. [Attach = KONFIG] 57213 [/ATTACH]

takk! her jeg fant PDF Men det er ikke mulig å legge to spoler i scheamtic som du foreslo. men jeg vil prøve å skape nye komponenten som per [URL = "http://www.engr.usask.ca/classes/EE/221/lab/cm_usermanual.pdf"] bruksanvisningen [/URL]

Jeg kunne ikke laste ned PDF-filen du fant ... kanskje det er vår server. Om tre spoler, var jeg ikke noe som tyder på, men bare viser dere at "kretsen maker" har denne funksjonen. Lykke til

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back