P
Prototyp_V1.0
Guest
Jeg kjører en enkel bias punkt-analyse i ORCAD fange cis PSpice. Jeg prøver å måle transistorer VCE direkte. Jeg vet jeg kan trekke Ue fra Uc og få det. Ideen jeg hadde å oppnå dette, er å bruke spenning differensial markører (VDM). Men jeg fant fort den ubrukelig, fordi jeg ikke fikk det jeg ville (spenningen forskjell trukket på skjermen som andre st-verdier som vist). Noen ideer? [Rediger] Et annet spørsmål. Dette er en student-versjon, og hva jeg har her er en generell, nonamed transistor. Det jeg ønsker å simulere en BC337-16. Er dette mulig. I prosjektet var jeg tenkt å bruke denne transistoren fra et bibliotek kalt ebipolar. Jeg har ikke denne "ebipolar.olb" filen. Så jeg prøvde å laste det ned fra [url = http://orion.ipt.pt/ ~ jorge/Electronica1/Electronica1_home_page.html] her [/url]. Det synes alle å fungerer fint, inntil jeg begynte simulering. Så jeg fikk noen rare feil, så jeg antok at jeg kunne ikke bruke denne filen. Er det mulig at jeg kan bruke BC337-16 i simuleringen?