Hvordan bygge en liten radar?

vil du spesifiserer mer?
Jeg mener rekkevidde, minimal avstand, frekvens og så videre.

Det er også lov til å vurdere.Du kan bare operere ulisensierte bånd og lover i noen land ikke tillater pulsed drift i disse båndene.Du vil være begrenset til Doppler type systemer enten monostatic eller bistatic.

Jeg er også ute i konstruere en liten radar, men vær, lik den USA vær radars.
Å være en lisensiert radio amatør, jeg kunne bruke visse microondas freqs .....

takk
evje

Å bygge en wheather radar du trenger mye strøm og det er ikke tillatt i mange land.
Også frekvenser som brukes er ganske høyt og du trenger mye erfaring.
Sist tar seg ikke forstyrre i andre sendinger fordi lovene er svært strenge på dette feltet og overordnet hvis du forstyrrer den militære frekvenser (svært vanlig i X band) du vil være i trøbbel.

Mandi

Jeg kan bruke frekvenser så høye som 24ghz .... og videre ....
Den strøm gjør behovet for å være for høyt så det er ikke for ekstremt lang rekkevidde ...... kanskje 2 miles max.
Jeg vil se på innholdet i storm celler som de passerer over .....

JOHN

Jeg tror at 2.4 GHz er et bra band også for kjøp kommersielle
moduls.
Den tillater deg å ha "små" antenne for bistatic løsning
som jeg tror er mye enklere å bygge.

Selvfølgelig bør du kjenne til lovgivningen i ditt land før
begynne å bruke en radar

Unnskyld meg, men hvordan du har tenkt å lage en 3D-skanning antenne?
(vær radars er 3D-radars)
For vær radars høyere frekvenser er å foretrekke fordi ekko er sterkere.
Forskjellen mellom refleksjon egenskaper på 2GHz og 4GHz er 16 ganger!
Men det er ikke en vits å lage en vær radar.Even en kort rekkevidde ett.

Jeg jobbet på en tubed radar i Luftforsvaret.Du vil kunne finne dem til salgs på Internett, ettersom de for øyeblikket er foreldet.Den nomenklaturen var "FPS-77".

Hvis du får en, være forberedt på å betale en heafty frakt avgift og en like heafty elektriske bill.

Kan det er mulig å bygge radaren som bruker signaler i rekke RF?

Den jeg jobbet på var heller råolje.Det var i utgangspunktet ping og lytte på 5.5xxGhz bruker et stort magnatron for sender og en liten klyston for heterodyne krets.Hvis du kan få en sender som kan kjøres på 100watts eller mer, bør ikke være for hardt om du er opp til snus på elektromagnetiske felt og radio teori.

Takk for answers.I bare ønsker å bygge en liten arbeidsmodell med en rekkevidde på demonstrasjon purposes.Is det mulig?

Om transmitter delen, kan du bruke magnetron i en mikrobølgeovn, hvis du velger å bruke 2,4 GHz som arbeider frekvens.
Utgangseffekten er ca 500 W.

Ta mange bryr seg om den høye spenninger brukes til brann røret.

Mandi

For en kommersiell løsning kan du besøke ham relaterte nettsider
de har også ting på 5GHz.

Jeg tror ikke du kunne lage en 3D-radar, men med et veldig enkelt utstyr.
kan du være i stand til å måle ekko forsinkelser og dermed avstand fra regn eller andre
(Jeg vil foreslå å tenke til 10 GHz ... du kan finne utstyr fra skinker
de hjemme brygge sine ting på at frekvens).

Bare en idé.

Ciao

coolchip,

Kan du finne en gammel radar inntrenger alarm sensor, disse var ganske vanlig før god kroppsvarme sensorer blitt populært.Disse har mest av nødvendig elektronikk på hovedenheten med sende og motta horn.De er Doppler (slik oppdage bevegelse mot / fra radar, heller enn å gi en avstand måling) og gi et signal proporsjonal med hastigheten.Du vil kunne omstrukturere dem for puls modus sikkert du har alle de viktigste nødvendige biter allerede gjort.

For en fin demonstrasjon ville jeg tenke de er ideelt.De kommer opp på eBay hvert så ofte, en dag jeg kan få en selv.Jeg pleide å spille Paintball og har alltid ønsket en liten, bærbar radar for å oppdage innkommende fienden.

Jeg finner ikke en komplett en på eBay i øyeblikket for å vise deg, men noen selger en av hornene fjernet fra komplett modul.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4661&item=3878104877&rd=1

Håper dette gir deg noen ideer,
FoxyRick.

Hei

Prøv denne, fra Ham radio.

Angelo.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Er det noen som vet hvordan de skal bygge eller finne schematics om hvordan å bygge en liten dopplar radar.

Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back