hvordan bygget en CCD-kamera FPGA

L

LatDrIvE

Guest
Hei alle,
Jeg ønsker å finne informasjon / bøker i Kamera design med CCD og FPGA.til nå jeg har ikke funnet noen.Har du noe flekket?hilsen

snakker du om en stand alone CCD sensor (dvs. bare sensoren chip, og ingen av kontroll krets), og bruker FPGA som clocking etc?

Det skal ikke være vanskelig hvis du får maskinvaren sortert.

Men det ville være lettere med en CMOS-sensor, som de krever mindre kontroll krets / klokker osv.

virkelig thanx:)
faktisk vil jeg gjerne bygget fra grunnen av ( "å ha noe ikke kjedelig å gjør ettermiddager" heheheh) et kamera med CCD sensor og FPGA.Har sett at det meste av kameraer har spartansk-III FPGA men jeg prøver å finne ut hvordan man skal utforme et system som det.

Hei, første beklager min dårlige engelsk, engelsk er ikke min naturlige språk.

I mitt yrkesliv jeg utviklet to CCD kameraer og håper jeg gjør mye mer.

Bruk bare de CCD brikke du trenger av drivere for opphisse den horisontale og vertikale og andre portene på brikken.Du kan gjøre dette driverne bruker fets eller kjøpe sjetonger for dette formålet, som vsp1900 fra texas intruments.Its avhenger av din tid og kravene i spenning på CCD.

Den analoge ut av CCD har en vakker analog prosessering, som CDer, gevinster og forskyvninger ...Du kan gjøre dette for hånd,
ved hjelp av flere OPAMPs eller en kommersiell CCD-prosessor som gjør alle prosess, for eksempel.vsp10t21 fra texas instrument også.

I en CCD kamera eksisterer mange detaljer å tenke, hvis du trenger, og jeg vet svarene jeg kan hjelpe deg i ditt prosjekt.

Med vennlig hilsen,

Fulvio Serpentini

Thanx deg svarene.Så jeg måtte bruke FPGA
er som spartansk-3 så langt jeg har sett.Om IIDC protokollen bør gjøres i VHDL eller C?og firmware også?

Har du noen ressurser / small eksempler / gå gjennom gjennomføre det?Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back