Hvordan designe et magnetisk felt nær microstrip antenne

Y

ysbabario

Guest
Hei. Jeg er for tiden å designe en antenne som må ha en høy magnetisk feltstyrke. Er det noen spesielle funksjoner eller gylden regel at jeg må følge på for å få noe ut? Takk på forhånd.

Vanligvis er sløyfe antenne en god måte å realisere nær kobling. Du kan søke noen RFID antenner som eksempler. Det kan realiseres ved flerlags PCB, Flex Printed Circuit, eller bare pakk en ledning for å danne en spiral.

For å være spesifikk, ble faktisk ser på en sløyfe skjema antenne på 900MHz. Men det er faktisk en størrelse contraint på rundt 4cm med 3cm i mitt tilfelle. Teoretisk, avhenger det magnetiske feltstyrke på en antenne svært mye på sin størrelse og Q faktor. Var faktisk lurer under en 4cm med 3cm begrensning, er det enda mulig.

Den dissipativt motstand og det magnetiske feltstyrken på Loop antenne avhenger av sløyfe omkrets, dirigent bredde / tykkelse, magnetisk permeabilitet, ledningsevne, dielektrisk tap og frekvens. Omkretsen av Loop antenne er mindre enn λ / 2, er strålingen motstand liten, så det bestrålte området er lav.

Siden løkke antennen for din størrelse begrensning er mye mindre enn den halve bølgelengden, er det bare å jobbe for Near Field kobling, og de utstrålende feltene er ikke viktig som tradisjonell antenne som arbeider på langt feltet. Så en av de viktigste faktorene er avstanden mellom sender og mottar antenner. I dette tilfellet tror jeg du bør simulere / designe systemet basert på vurdering både Tx / Rx antenne med en viss distanse. Den gjensidige koblingen impedans i dette tilfellet er mer viktig, og det er en funksjon av Tx / Rx antenner avstand, orientering. Det finnes noen kommersielle nesten-feltet produkter, typiske de er RFID-systemer i 30MHz områder. Dessuten er noe av det trådløse mus / tastatur ved hjelp av nær-feltet antenner. En av loopen antennen er på USB dongle, så jeg tror ikke det er et problem for designen. De vanligvis kan arbeide for en eller et par meter. ------------------------------------------ Akkurat funnet ut at driften frekvensen er 900MHz . Så du kan selv prøve å designe langt-feltet antenner ved hjelp meander linje, PIFA eller annen struktur. Vanligvis langt-feltet antenne har bedre ytelse enn nær-field kobling antenner.

UHF RFID-brikker par med interrogator elektrostatisk snarere enn elektromagnetisk UHF RFID tags vil utføre mye bedre med en antenne snarere enn en loop antenne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back