Hvordan differenciate ulike typer inductance i e-Mach?

P

powersys

Guest
Sist jeg lese en tekst på modellering / drift av permanent magnet synkron motor (PMSM).Jeg forveksles med ulike typer inductance finnes i teksten.For eksempel:

1) magnetising inductance
2) selvtillit inductance
3) lekkasje inductance
4) gjensidig inductance
5) air gap inductance
6) synkron inductance

Håper at noen kan bidra til å forklare forholdet, hvis aktuelt, mellom de ulike inductances ovenfor.

Mange takk

powersys wrote:

Sist jeg lese en tekst på modellering / drift av permanent magnet synkron motor (PMSM).
Jeg forveksles med ulike typer inductance finnes i teksten.
For eksempel:1) magnetising inductance

2) selvtillit inductance

3) lekkasje inductance

4) gjensidig inductance

5) air gap inductance

6) synkron inductanceHåper at noen kan bidra til å forklare forholdet, hvis aktuelt, mellom de ulike inductances ovenfor.Mange takk

Jeg tror at inductance er den mest generelle og brukbar definisjon for eiendom elektrisk krets element som motsetter seg endringer i elektrisk strøm flyt om elementet.Som følge fase skiftet mellom strøm og spenning skapes og gjeldende lags spenning.

Da vi kjenner fenomenet selvtillit inductance når inductance produserer indusert spenning i dette elektrisk element som resultat av dagens flyt endre og spenning motsetter gjeldende endre.

Det også gjensidig inductance som er bare måle induktiv kopling mellom to eller flere induktive kretser (eller spoler).Det avhenger av flussmiddel som produseres i induktiv krets av gjeldende innenfor et annet knyttet induktiv krets.Avhenger polaritet kan det øke eller redusere inductance.

Lekkasje inductance er også viktig.Egentlig er det selv-inductance opprettet av flussmiddel som ikke er omfattet i transformatoren er kjernen og dens linjer lukket gjennom luften.Dette inductance er parasitic og må minimeres.

Disse ordene er de vanligste og brukes mye.Andre er faktisk et slags forgrening og praktisk talt ikke avvike

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back