hvordan du angir porten ca 6 orden fraktal antenne i CST MWS

N

no4baseman

Guest
Først i design en 6 rekkefølge fraktal antenne, 100mm * 100mm om størrelsen ved å bruke CST MWS, og jeg vil gjerne vite hvordan du angir waveguide porten på antennen.

dernest, i henhold til noen papirer, bør Resonant Frequency av 6 orden fraktale antenne være 100MHz, men den trenger mye tid for å simulere, så jeg vil se resultatet, og samtidig prøve mitt beste for å spare tid, så jeg håper å vite om hjelp CST MWS å simulere en god metode.Hvis ikke, Vil du fortelle meg hvilken programvare som er bedre for å simulere 6 bestilling fraktal antenne?

Jeg setter pris på din hjelp.Takk!

bildet av antennen: http://images.elektroda.net/45_1164978942.JPG

Hei,

MWS bør være OK for denne type ting ...Spørsmålet er bare hvis TD Solver er det beste valget.Modellen er geoemetrical kompleks.Dette er absolutt en "pro" for TD Solver.På den andre siden, kan signalet linjen (den fraktale antenne) er ganske lang og signalet kjøring the resonante behaivior resultere i en lang tid signalet.Dette kan være en "pro" for FD Solver.

Visste du prøver å bruke FD TET Solver på dette?Hvor mange TETs gjør dette eksempelet har i dette tilfellet?kanskje du kan legge inn ditt design her (Mod fil eller SAT geoemetry) og vi har en prøve med forskjellige Solvers?

F.

Hei no4baseman,

Jeg tror for slike fraktaler (dette er et Hilbert fraktal som jeg husker), er det en sterk kopling mellom nabokommunene sporene.Dette vil sannsynligvis føre til svært lange simulering tid dersom en tid domene Solver ble brukt.Jeg er enig med RFSimulator at frekvensen domenet Solver vil være de mest egnede løsningen.

Likeledes, siden dette er en plan struktur, kanskje du ønsker å vurdere å bruke Zeland IE3D.Det kan være svært nyttig for slike strukturer hvis fôring kan modelleres i det.(du ikke avklare fôret i tegningen)

hilsen,
Adel

Hei, først, takk for dine råd.

Faktisk, jeg bare bruke TD Solver å simulere antenne, og som et resultat, for å spare tid og redusere complecation, noen advarsler skje (bilde 1).Nå, i henhold til dine råd først, jeg vil gjerne bruke FD Solver i CST MWS (tross alt, jeg er fortrolig med MWS), dernest i dag jeg installere Zeland IE3D, og prøve en ny metode for å simulere.

Takk for hjelpen igjen!
hilsen
no4baseman

Bilde 1: http://images.elektroda.net/35_1165034853.JPG

!

Hei no4baseman!Hvis du vil simulere en monopol fraktal antenne u kan spare ved faktor på halv,
den tidkrevende for simuleringen.
I så fall må du bulid en bakken og deretter å kjøre den med en WG port på en coax-port (som har E-feltet grenser på ytre coductor av koaksialkabel som sammenslåing med GND flyet).

Dernest får du bare halvplanet resultatet (halvparten nedenfor den GND gjør at E-feltet og H-feltet for å være null) på langt arkivert mønster.

Lykke til!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back