hvordan du bestemme hvor mye strøm i en krets

B

brunokasimin

Guest
hallo,

kan noen forklare meg (se skjematisk diagramm som vedlegg) mengden nåværende (i ampere) gjennom R2, R4, R3, LA1, LA2, HA1, HA2, LB1, LB2, HB1, HB2, SRA, SRB, LA, LB, HB, HA.Kontakten J3 er å være koblet til en stepper motor som har maks strøm på 0,5 A. J1 er spenningstilførsel kontakten og tilgangen er rundt 5 V.

Jeg trenger virkelig hjelp fordi jeg er ikke flink til transistor.i må levere mitt oppsett så snart som mulig.enn på avanserte
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Maks.I (R3, R4) = 0.25A
Maks.I (R2) = 0.5A
I (LA1, LA2, HA1, HA2, ...) = (tror jeg) 0.1A på kapasitive transistor belastning, (null Amper i DC)
I (SRA, SRB) = lavere enn 100UA

Men for nøyaktige verdier, se dataarket av TMC239

hallo davood,

thx for reply.how visste du beregne verdiene du får?Jeg har lest TMC239 (se vedlegg), men en ting jeg ikke forstår er den dimensjonen ved R2, R3 og R4?R3 og R4 er fornuftig motstander og R2 er shunt motstand.formelen for fornuftig motstand (R) = Spenning Trip / (1,41 Imax) *.Jeg tror Imax er 0.5A (maks stepper motor current).Men hvordan kan jeg beregne spenning turen?

thx again

Hei Brunokasimin

Stepper motor har 2 svingete, hvis totale motor strømmen 0.5A deretter som hver forbruker 0.25A.
Spenning turen er programmerbar via SPI grensesnitt.Dens verdi endring 0000 til 1111 (eller 0-15).
Denne programmerte verdien første delt til 16 og deretter multipliseres til 0.36V (for 2 volt refrence).
Den maksimale verdien av turen spenning vil være 0,36 * (15/16) = 0.34V.
Nå for 0.25A motor svingete gjeldende Rs = R3 = R4 = 0,34 / Imax = 0.34/0.25 = 1,36 ohm
Men hvis hver motor svingete strømmen var 0.5A da Rs = 0.34/0.5 = 0,68 ohm.

R2 brukes til å beskytte produksjonen driver krets, er verdien som beskrevet i datablad
R2 = Rsh = 0.1V / (2 * Imax) = 0.1V / (2 * 0.25A) = 0,2 ohm
og 0,5 for hver svingete R2 = 0,1 / (2 * 0,5) 0,1 = ohm
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Haloo davood,

hvordan kan vi fikse slik at dagens renn gjennom R2 er 0,5 A?Motoren spenningstilførsel er Vm (= 5V).I dine tidligere svar, Rsh (Oder R2) er 0,1 Ohm.

thx

Som jeg nevnte R2 kontroll maksimale aktuelle følgende gjennom utgang driver kretsene.
Hvis en eller annen grunn gjeldende gå over denne grensen, output kjøre krets slås av, og beskytte utgang transistorer.
Denne begrensningen er irrelevent til Vm (= 5V).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back