hvordan du bestemme kapasitans i anklagen pumpen?

H

Heverlee

Guest
Hi:

Jeg skal designe en 2-trinns Dobbel-baserte kostnader pumpe med 1.5v inngang, 3V og 1.5mA utgang.clock freq er rundt 200Mhz.

Jeg lurer på om det er noen metoder om hvordan du kan finne en passende pumpe kapasitans i hver pumpe scenen?bør det være basert på effektivitet eller område?

mange takk

Jeg tror denne koblingen vil være nyttig

http://powerelectronics.com/passive_components_packaging_interconnects/capacitors/power_calculating_chargepump_circuits/

Alt avhenger av dine begrensninger!Hvis du ikke har et areal begrensning bør du bryr deg om effektivitet, rippel, etc. vite, hvis du har et område begrensningen du trenger å ofre noen effektivitet for å møte dine spesifikasjoner.

Det er en bok kalt "Charge Pump Circuit Design" av Feng Pan.Kapittel 8 har en seksjon om området kontra Performance.Kanskje du burde ta en titt på den.

Håper dette hjelper,

diemilio

Hver spenning Dobbel vil ha equvalent output resitance som ved første ca.Req = 2 / (C * f), 2 - fordi to doublers.Så hvis du øker 1.5V med 4x = 6V du enkelt kan beregne Req = 3V/1.5mA = 2kOhms.C = 2 / (Req * f) = 0.8pF - flygende kondensator verdi.
Vil du kunne lade / tømmes dette kapasitans med 200MHz?Hvis ikke prøve å senke frekvensen.

Egentlig C vil bli noe høyere på grunn av effektivitet tap på parasittiske capacitances og endelig PÅ motstand av brytere.Også Gevinsten skal slighly lavere enn 4x.

Topologien of charge pumpen er vanligvis velges fra punktet prosessen.Det er nødvendig isolert nmoses, HV-enheter (for 6V).Noen topologier tillater å slappe krav til enheter.

Du kan også bruke en spenning tripler krets i stedet for to spenning doublers.

Det er for generelle til å forklare alle punkter.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back