hvordan du bestemme W og L størrelse?

T

tok47

Guest
Dear all,

Nylig har jeg utforme et enkelt CMOS-op-amp.

Her kommer et spørsmål i mitt sinn.Slik angir størrelsen på Bredde og lengde av Transistor?Er det noen regler eller formler for å hjelpe oss å bestemme størrelsen på Transistor?Hvordan W og L virkning krets?

Do u guys se denne formelen før?- WL = (Vsigma / deltaVt) 2
der Vsigma = mV * umtakk

tok [/ kode]
Sist endret av tok47
14. oktober 2004 7:51, endret 1 gang totalt

Hei

Vær søke etter Transistor nytt størrelseshåndtak i dette forumet og google.

tnx

Når utforme en opamp in die området CMOS størrelse transistorer sak for eksempel hvordan du kommer rundt for å lage en dominerende polet når negative tilbakemeldinger er amplied å opamp?Du trenger det for å stabilisere ouput ved å opprette en Capacitance, Miller effekt osv. mellom / eller legger blant transistorer.

Formelen du viser er noen geometriske optimalisering ordningen formel i CMOS.WL er to variabler (dimensjon faktisk) du spiller i design du bruker.Jeg tror WL bør bli en indipedent variabel for hver Transistor.Så der du bestemmer spenninger, renne strømmer, osv.
Jeg vet ikke hva ordningen du bruker, men formelen må tilhøre noen geometriske optimalisering ordningen formel i CMOS-teknologi.

Som et første du må være sikker på at du har satt DC spenning dc peker på produksjon, og at alle transistorer kan arbeide i området der du ønsker.
Hvis du trenger høyere DC sted du kan gjøre større W for øvre transistorer.
For differential pair det er godt å være rask og har høy gm (L liten), men også de skal matches (L stor).Hvis de ikke er godt Matchet blir det bli litt spenning offset (Grey Meyer)
Similary, for nåværende kilder L bør være større.

Hva med fase og få margin?normalt, i hvilken tilstand (i betegnelsen W og L) vil gjøre op-amp har ikke nok fase margin?

Hvis min enkle op-amp har ingen kondensatoren, hva vil bestemmes av slew rate av op-amp?Er det grunn av paracitic Capacitance av utdataene stadium Transistor?

det godt å vite at WL produt fra ur formelen ..
Nå å få W / L u hav å starte fra ur spesifikasjon av Gain BW og Swing ..
U kan finne en opamp størrelseshåndtak eksempel i Razavi's kapittel OPAMP.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back