hvordan du brenner ATMEGA kode i kontrolleren chip?

N

nafees_eee

Guest
veldig takk på forhånd

og kan noen fortelle meg hvor å brannsår koden er skrevet i AVR studio ATMEGA IC på brikken? ...Jeg mener å spørre hvordan du overfører koden skrevet for ATMEGA i CONTROLER ..

hva kit er behov for det?hva er prosedyren?
er det mulig å gjøre kit av ourself

du kan bruke avrstudio å programmere den, eller avrprog, avrdude, er det mange programmer.
gjøre et søk etter avr910.Du vil finne en skjematisk inkludert.Du må brenne filen for avr910 programmerer i 90S2313 eller 90S1200 (avhengig av hva den du velger).

Hvis du ikke har en programmerer å programmere 910 fil, kan du bygge atmel stk 200/300 kabel.Dette går på parallellporten som er plagsom på mange hovedkort.Du må søke etter AVRISP i atmel nettsted.

Avr910 er den mest pålitelige fordi microcontroller kontrollerer timing, og det fungerer for alle PC uavhengig av operativsystem.

Lykke til

å brenne du trenger. "hex"-filen og liten h / w (programmerer) og brenner programvare kalt programmerer programvare.

noen er eksemplene isp, SPI etc.

Hei der,

Jeg bruker AT-PROG med sercon-mini t / m kabel.

Jeg lastet ned følgende fil fra http://www.speedy-bl.com/

Det inkluderer tre kretser for AVR programmerere.

Hilsen

Nic

Jeg startet med AT-PROG lenge siden, men byttet til PonyProg fordi det ikke har noen begrensning for programmet størrelse og sikringen biter programmering er mer intuitivt.

www.lancos.com / prog.html

hei
u kan enkelt lage hardware for porgraming med en seriell kabel, og bare noen motstander og diode hvis u hoppe strømforsyning delen i skjematisk som gis på lancos.com, og bruk ponni prog programvare i seriell modus, stille egenskaper fra I / O-port setup dialog , prøv å kontrollere INVERT RESET hvis u bli problem i programmering.
Shakeel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back