hvordan du bruker Analog konv.

N

nijMcnij

Guest
Hello All,

kanne noen behage fortelle meg hvordan jeg bruker tråkkfrekvensen analoge miljø (spekter) for å simulere blandet signal modeller beskrevet i verilogA.

mange takk

Hvis ur design har mer enn én visning (skjematisk, av_extracted, veriloga, ... etc) bruke config view (hierarki redaktør) for å chosse hvilke vise å simulere med.Så simulere som vanlig.

eng_Semi skrev:

Hvis ur design har mer enn én visning (skjematisk, av_extracted, veriloga, ... etc) bruke config view (hierarki redaktør) for å chosse hvilke vise å simulere med.
Så simulere som vanlig.

Etter redigere verilogA filen, generere et symbol.Instantiate i en skjematisk visning.Etter dette vil det være det samme som andre simulering i Analog Artist.

Du kan simulere verilogA ved veien like yaxazaa nevnt.Hvis du har flere visninger for samme celle, kan du bruke "bytte vise liste" for å velge hvilken utsikt til bruk.Sett "bryteren visning" i "Set envirionment" form.For å bruke veriloga vise, sette veriloga før andre visninger (slik skjematisk visning).

Takk for nyttige kommentarer,

Jeg prøver å simulere systemet atferden til en kostnad redisrtibution SAR ADC, har jeg laget modulene for komparator, kondensatorer, brytere og kontroll logikken i verilogA, og jeg laget symbolene som påpekt i kommentarfeltet, gjenstår det nå er å koble hele systemet på en enkel skjematisk og deretter kjøre simuleringen .... det er hva jeg ikke finne ut ennå.

1-Hvordan legger en synd bølge kilde med en bestemt frekvens og amplitude? ... Jeg vet om denne funksjonen vsource (), men kan jeg legge vsource eller vsin fra biblioteket manager?

2-Hvordan setter jeg opp ac simulering (ac, dc, forbigående, eller hva har u) ... kan jeg bruke den analoge miljø og klikker du bare velge analyse ---> dc?

3-hvor plott jeg utganger og se bølgeformer?

mange takk

Tenk deg at du vil simulere dine SAR ADC i transistoren nivå.Du oppretter skjematisk visninger for komparator, brytere og andre deler.Du kan også lage symbol visninger for disse sub-kretser.Du oppretter Denøverste skjematisk visning av SAR ADC (kalt SARADC), bruker symbolet utsikt over komparator, switchs og andre deler.Deretter kan du legge vsin, vpwl, vpulse (fra analogLib) til SARADC / schemetic.Deretter kan du simulere design med ADE.

Simulerer med verilogA er akkurat som de ovennevnte sak.Du oppretter veriloga utsikt over komparator.Hvis symbolet viser ikke eksisterer, vil du bli bedt om å opprette en.Du kan eventuelt endre symbolet.Du oppretter veriloga synspunkter og symbol visninger av kondensatorer, brytere og andre deler på samme måte.Denøverste skjematisk oversikt over SAR ADC kan være det samme med de ovennevnte tilfelle, fordi i et hierarki design, du vanligvis bruker symbolet visninger stedet skjematisk å ringe sub-kretser.Derfor er simuleringen fremgangsmåten den samme.Du legger vsin, vpulse, vpwl forekomster til toppen mest skjematisk.Så du bruker ADE til simulering utforming legge visningen bølgeform akkurat som i full skjematisk eksempel.Den eneste forskjellen er at du bør sette "veriloga" før "skjematisk" i "bytte visning list" hvis noen sub-krets har både en skjematisk visning og en veriloga visning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back