hvordan du bruker eyeDiagram funksjonen i spekter?

N

newbie_1

Guest
hei,

Kan noen fortelle meg hvor jeg kan bruke eyeDiagram funksjonen i calculater i spekteret?anta at jeg har en bølgeform med perioden 500ps og dutycycle på 60%.

takk
nybegynner

Fra wafeform vinduet (Jeg antar AWD her), clikc den "kalkulatoren" og deretter gå til "spesielle funksjoner" og deretter clik "EyeDiag".Værsågod!
For detaljer, må du finne det manuelle av "kalkulator" av Cadence.

hei darkk,

takk u for ur svar, har jeg gjort det, men allikevel jeg har angitt start-og sluttpunkt, og perioden, men likevel kan jeg ikke få øye diagrammet forventet.

nybegynner

hallo,
Jeg trenger å vite dette også plz,
allikevel jeg tror at hvis u vil ha det raskt, kan u prøve å bruke transient analyse mens du bruker en sag-tann kilde som u kan justere som ur periode, gjøre det x-aksen
det er bare et forslag, og jeg gjorde ikke prøve det.
hilsen,
a.safwat

hei safwatonline,

jeg dont fange hva u mener, kan u utdype det mer tydelig?
takk alot

nybegynner

hallo,
i mean u kunne få øye-diagrammet som om u er usig en kro,
legge en puls kilde og justere periode stige og falle tid og pulsbredde å fremstå som en sag-tann signal med samme periode som ur signal, koble denne kilden til en dummy load.
løpe transient analyse og plotte både ur signal og kilde.
velger å plotte ur signal vs sagen-tann.
dette kan fungere, men det har noe problem som signalet skal plottes med sagen-tann hele tiden, noe som vil føre til en tegnet linje med fallet tiden av så-tannen som vi ikke ønsker,
hvis u kan leve med at linjen prøve det.
hilsen,
a.safwatLagt etter 8 sekunder:atter jeg gjorde ikke prøve den, så jeg er ikke sikker på at det vil fungere, btw u kunne ta signalet fra tråkkfrekvensen verktøyet som data ved hjelp av hav, og plotte øyet diagrammet bruker Matlab

hei safwatonline,
takk en meget,
så hvordan kan jeg dumpe data ved havet?

nybegynner

hallo,, i attached the discription of this command from the cadence documentation.

om å ta data til en fil med hav u kan bruke kommandoen ocnPrint,
festet jeg discription av denne kommandoen fra tråkkfrekvensen dokumentasjon.
hilsen,
a.safwat
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back