Hvordan du bruker virtuos xl i design?

N

nmtr

Guest
nå i bruk virtuos xl i analog tilpasset ic layout, i min lab ingen bruke det før, kan du gi noen råd om it.thanks.
og kan du gi meg noen råd om virtuos tilpassede placer og ruteren også,
Etter min mening virker det som om tilpasset placer og ruteren er ny versjon av ic_crfat (ICC), er det sant?[Denne meldingen ble endret av: nmtr på 2002-03-22 16:47]

Hei,

Jeg bruker virtuos å lage tilpassede Ic layout og design skjemaet i komponist.Med virtuos vi DRC, utvinning og LVS med DiVA rutiner.

Dracula kan også brukes til mer kraftige sjekker eller kaliber, og se feil i virtuos.

Hvis du har noen mer eksplisitt spørsmål, kan du gjøre det.

Regards bastos

takker du vennlig svare, men jeg bare diskutere er virtuos XL, som er forskjellig fra Virutoso, slag er descirbe av Cadence web

------------
VirtuosoŽ-XL Assistent er neste generasjon, tilkoblingsmuligheter og begrensning drevet layout design miljø.En oppgave-orientert design tilnærmingen gir direkte tilgang til automatisk plassering, ruting, verifikasjon og et robust sett med interaktiv utforming redigering verktøyene.Denne nye fysiske design løsningen maksimerer tilpasset utforming produktivitet å levere håndlagde kvaliteten layout på en brøkdel av tiden av tradisjonelle metoder.
-------------------------------------------
og i en av hans suksesshistorie av dette produktet som sier et nytt design flyt er brukt:
---------------------------------
Den nye designen flyt etablert for enheten på plass-og-ruten starter med utviklingen av en Pcell biblioteket bruker Rod teknologi.VXL er da ansvarlig for å plassere transistorer og oppsettet går av CCAR (Cadence chip assebmly ruter).For å sikre bruk av riktige regler av hele teamet og en tilfredsstillende ruteparametre følge en rekke SKILL prosedyrer ble gjennomført av Ama og Cadence.For lite standard celle programmer VXL (virtuoso_XL) genererer en oppsettvisning inkludert tilkobling.Noen SKILL programmer deretter generere en gulvplan og VCP kommandoen filer, som fungerer som utgangspunkt for VCP (virtuos tilpasset placer).Den plasseres design deretter overføres til CCAR for ruting.
------------------------
Jeg vil vite 1) gjorde ic4.46 grunnleggende pakken inculde den VCP og CCAR?
2) mer oppholde av hvert trinn av den nye designen flow.like hvordan devolp det Pcell,
og dens experiment.and så videre.

OK!Jeg design bare analoge kretser som ikke bruker P & R, så jeg kunne ikke hjelpe mye i det.

Regards bastos

Hei, vennen
Kan du fortelle meg hvordan du bruker hspice på CD?bruker du den analog_artist?eller dircetly i komponisten SE miljøet?hvis i analog_artist det virker som mange nyttige setning ikke kan bruke, hvis du er i SE-miljøet,
er sett CDene finner ikke hspice vise? i CDer det bare har hspiceS vise, hvordan kan du løse dette problm?eller bare bruke andre metoder?som å bruke avanlink som dicribled i hspice's mauanl?takk

må du opprette hspice vise til bruk i artist for simulering

noen har virtuos xl opplæringen?

vet du at jeg må bruke ferdigheten språk til devolpe min hspice vise? det er for diffcult til å gjøre det, for mange element for mange setning.
kanskje en devolped pakken av hspice vise eksisterer som avanlink et godt valg.
CDene inneholder ikke VXL opplæringen, men det har mange VXL manuell, jeg har lest den og stipendiat det introuduce, devolpe min tf, installert prøven Pcell.in denne måten i kort mestre dette, men hvis noen har noen kurs materiale fra Cadense , kan du dele meg en little.thanks

Jeg vil følge den opprinnelige innlegget:

Hi nmtr,

genereringen av et komplekst pCell biblioteket Matchet til komponisten symbol er nødvendig.Deretter er det en automatisk generering av pCell layout fra schematics symboler.Eg en MOS kunne ha bredde, lengde, Antall Gate Stripes, substratet knytter ..., alle disse genererte komponentene er koblet deretter av rubberbands.Deretter kunne fullføre tilkoblingsprosessen.Jeg har tatt en titt på dette verktøyet.Problemet er at en skjematisk er overspecified hvis den må inkludere parametere målrettet for en bestemt layout konfigurasjon.Fordi ikke visste det på forhånd, for eksempel hvis den skjematiske designer er en annen, du begrenser utformingen fleksibilitet.Det er ulempen av at automisation.

Hei, vennen:
Det synes at prøven Pcell i CDer kan installeres og specialed bruker din technogoy som laget definere regelen og så videre, men når jeg bruker installere programmet installerer pcell i mitt technogoy det vil lykkes først, men når jeg bruker den i utforming, Jeg vil ofte finne at mange feilen oppstår når CDer utføre pcell dyktighet programmet. sjekker jeg dem feil, og finner at det er noen regler som linje wideth, linjeavstanden og så videre er savnet i pcell dyktighet programmer, så pcell ikke kan kjøre ,
men i CDer pcell installasjonen, bare en del av parametrene som måtte trenge av dyktighet programmene kan entried, noen av importanct reglene kan ikke entried i installere programmet på alt jeg har å undersøke pcell ferdigheter programmer og fylle dem parameter maualy, da jeg finis dette arbeidet pcell vil fungere godt
men dette fløy er også fryktelig også nervous.may jeg gjør en feil på et sted?Jeg vet ikke, og jeg ofte tror at det er en feil på CDer ^ _ ^
Gjør du oppfyller dette problemer? Hvordan du solove dette problemer, takk.

nmtr wrote:

Hei, vennen

Kan du fortelle meg hvordan du bruker hspice på CD?
bruker du den analog_artist?
eller dircetly i komponisten SE miljøet?
hvis i analog_artist det virker som mange nyttige setning ikke kan bruke, hvis du er i SE-miljøet, er sett CDene finner ikke hspice vise? i CDer det bare har hspiceS vise, hvordan kan du løse dette problm?
eller bare bruke andre metoder?
som å bruke avanlink som dicribled i hspice's mauanl?
takk

hi cyrabbit,

Hvis en komponent har både hspice og spekter vise, trenger jeg å slette spekter, og plassere en hspice vise.det
er lett for en del, men for en stor design, det kan være et rot.er det noen enkel måte å skifte mellom de synspunkter.

nozone wrote:

hi cyrabbit,Hvis en komponent har både hspice og spekter vise, trenger jeg å slette spekter, og plassere en hspice vise.
det er lett for en del, men for en stor design, det kan være et rot.
er det noen enkel måte å skifte mellom de synspunkter.

hva er forskjellen på HspiceS, spekter og SpectreS?
det vil si at
hva er advantagies for å bruke HspiceS?

XL er bruk Cadence verktøyet gjør schmatic
og direktør overføre til layout verktøy
så trenger PDK (Process Design Kit)
PDK inkluderer design og layout biblioteket
og dyktighet fil (for verktøyet bruk)
så all jobben komplette Cadence verktøy

zouwanghui wrote:

hva er forskjellen på HspiceS, spekter og SpectreS?

det vil si at

hva er advantagies for å bruke HspiceS?

Hvem har brukt IC_C (IC Craftman)?Er det enkelt?
For en ny teknologi, er det langt til å implementere alle begrensningen?
For et nytt design?For en ny celle?
Eventuelle kommentarer er velkomne.

Jeg har brukt IC_Craftsman i fortiden.Det
er en ganske anstendig verktøy for ruting analoge celler ... men hvis u trenger høy speede layout det
er ikke så bra.Det tar lang tid å sette opp alle begrensninger ... og det
er mye bedre manuelt

Sitat:

Hei, vennen

Kan du fortelle meg hvordan du bruker hspice på CD?
bruker du den analog_artist?
eller dircetly i komponisten SE miljøet?
hvis i analog_artist det virker som mange nyttige setning ikke kan bruke, hvis du er i SE-miljøet, er sett CDene finner ikke hspice vise? i CDer det bare har hspiceS vise, hvordan kan du løse dette problm?
eller bare bruke andre metoder?
som å bruke avanlink som dicribled i hspice's mauanl?
takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back