hvordan du endrer signal med 1.8 V Peak til topp til digitale skilt

A

abishek007

Guest
Hei alle,

Jeg er i behov av stor tjeneste.hvordan du endrer signal med 1.8 V Peak til topp til digitalt signal 3.6 volt topp til topp.Vennligst svar.

Takk

Abishek Mann

Du kan enten begrense digital utvalg ved hjelp av et lavere ADC referanse spenning, bare digitalisere det og doble den numeriske resultat eller en bedre metode er å doble amplituden med x2 analog forsterker deretter digitalisere det.Den andre metoden gir mer oppløsning (nøyaktighet) og koster svært lite mer.

Nøyaktig hva krets du bruker, avhenger av andre faktorer, for eksempel hva frekvens er signal, har den et DC offset og gjør en del av bølgeform passerer under 0 volt.

Brian.

Hi Brain,

Takk for svar.Jeg var nysgjerrig på om andre løsningen vil endres hvis vi prøver å endre analogt til digitalt signal på chip og ombord.Også kan vi ha 2 vdd
står for analoge delen av chip eller analog del ombord.

Takk,
Abishek Mann

Å doble signalet du virkelig trenger en forsterker utenfor chip.ADC er en langsom prosess, slik at du kan sannsynligvis bruke en op-amp med gevinst satt til x2.Du kan bruke samme op-amp å fjerne DC forskyvninger eller legge en utlignet så negative kommer signaler holdes over 0V.

Jeg
er ikke sikker på hva du mener med to vdd's, kan du bruke samme tilbudet for op-amp som resten av design så lenge signalet passer innenfor produksjon spenning svinge av chip.Du vil finne noen forsterkere kan ikke takle en 3.6V svinge mens du kjører på et lavt Spenning.Hvis det er tilfelle, er det ingen grunn til at du bør ikke bruke en høyere spenning for forsterkeren gitt innspill til ADC ikke overbelastes.

Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back