hvordan du genererer klokke signal for ADC

L

liletian

Guest
Hei Fyrene
Hva er vanlig måte å generere klokke signal for ADC?hvor kan jeg finne en komplett ADC design krets der klokken signal generasjon på?Jeg tenker å generere klokke signal bruker inverter oscillator og bruke digitale logikk å generere andre bølgeform basert på dette, noen forslag?
Takk

som ADC bruker du?
kan du bruke en 555 ckt eller du kan gi clk gjennom kontrollen selv

her er en link for samvirking ADC 0808 til 8051 kontrolleren, klokken er levert av kontrolleren selv
http://www.dnatechindia.com/index.php/Tutorials/8051-Tutorial/Interfacing-ADC0808-To-8051.html

amol_shah wrote:

som ADC bruker du?

kan du bruke en 555 ckt eller du kan gi clk gjennom kontrollen selvher er en link for samvirking ADC 0808 til 8051 kontrolleren, klokken er levert av kontrolleren selv

http://www.dnatechindia.com/index.php/Tutorials/8051-Tutorial/Interfacing-ADC0808-To-8051.html

Du
vil bli best av med en ekstern klokke generator, og med bare en enkel oscliator.

Generere klokker kan støyende virksomhet

Vi bruker pll generere ADC klokken vanlig.Det er PLL i produktet ditt system vanlig.Hadde du bare lage en ADC og det er ikke i noen produkt?

jerryzhao wrote:

Vi bruker pll generere ADC klokken vanlig.
Det er PLL i produktet ditt system vanlig.
Hadde du bare lage en ADC og det er ikke i noen produkt?

La digital ingeniør hjelpe deg.du forteller dem det tidspunktet, vil de gi deg tidspunktet du behov.Gjør dette tidspunktet er lett for en digital ingeniør.

jerryzhao wrote:

La digital ingeniør hjelpe deg.
du forteller dem det tidspunktet, vil de gi deg tidspunktet du behov.
Gjør dette tidspunktet er lett for en digital ingeniør.

Hvis du bruker microcontroller kan du sannsynligvis koble ADC / DAC til SPI grensesnitt av MCU hvis ADC / DAC kan støtte SPI grensesnitt.Alternativt kan du også bruke avspørringsintervall metoden med normal I / Os generere klokke.

Hi Liletian:
Jeg tror du vet at ADC
og DAC timing tydelig.Fortell din digitale ingeniør tidspunktet spec, du bør
nok trekke en detalj timing diagram for digitale ingeniør.Jeg er ikke digitalt ingeniør, jeg bare forteller min om til digitale ingeniør i vår design team.tidspunktet for digital del generere av digital syntese.Lagt til etter 7 minutter:Input av digitale blokkere er PLL's utgang.Jeg tror det digitale ingeniør generere lav hastighet klokke av digitale skiller.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back