hvordan du kan forbedre gevinsten av OPAMP?

B

bsudhachandar

Guest
hvordan å forbedre gevinst på OPAMP?
im prøver å simulere OPAMP (spesielt for biomedisinske anvendelser) i Cosmos (Synopsys verktøyet) im ikke kunne få spesifisert open loop gain 0f 85dB
wat å gjøre
Sist endret av bsudhachandar den 19. Aug 2009 11:39, endret 1 gang totalt

hva mener du med bedre?
Du kan angi dine tanker slik at vi kan hjelpe?

Å bygge en høy gevinst op-amp, start med en teleskopstang struktur, eller en foldet Kaskode (hvis du trenger input / output range).De kan finnes i figur 1 av dette papiret.1 Fig, b er teleskopisk.Fig1 c er foldet Kaskode.

http://www-mtl.mit.edu/researchgroups/hslee/2010gula.pdf

Dersom gevinsten ikke er høy nok, kan du prøve å forbedre den gevinst ved å øke lengden på transistorer.Dette øker output impedans som øker deretter få.

Hvis thats fortsatt ikke nok, kan du bruke gevinsten som øker teknikker vist i papiret.Her er et eksempel på gevinst-boosting:
http://courses.ece.illinois.edu/ece483/ee240_proj.pdf

85dB høres ut som ganske mye.Jeg synes du bør enten gjøre det eecs4ever forteller deg, men går for gevinst øke teknikker, for eksempel regulert cascodes eller gå i to etapper, ellers vil du ikke få 85dB

takk for ur ideer ........
som u sugessted L av transistoren kan forbedres, men i mine teknologi fil (130nm teknologi) Lmax er specied som 130nm og det er samme som lmin verdi Så jeg tror skrånende jeg gjorde det høye .......
hvis W transistor kan gjøres høy?
IEEE papir i referert hv stand til å oppnå åpen sløyfe gevinst på 85-93dB .....
betyr dette OPAMP fortsatt trenger CKT neeeded å forbedre få ............

130nm teknologi begrenser bare minimum L til 0.13um, selvfølgelig kan du øke din L og W.
Strukturen papiret presenteres er et godt eksempel.Prøv å øke lengden på M5 ~ M12.Lykke til!

gevinst-boosting er god metode for å designe høy gain OPAMP.

etter min mening, men å designe OPAMP som har 85dB gain bruk gevinst-boosting metoden er ikke riktig.

Kanskje du trenger optimaliseringsprosessen for høy gain OPAMP.

økningen skjevhet nåværende eller output impedans å lage OPAMP få høy.
Sist endret av 020170 den 21. Aug 2009 8:48, endret 1 gang totalt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back