hvordan du nøyaktig vet lengden på overføring linjen?

L

liletian

Guest
Hei Gutter Jeg designet en halv bølgelengde overføring linje, vil jeg gjerne vite nøyaktige lengden på overføringslinjen. Jeg planla å koble overføringslinjen til en 200 Ohms motstand på slutten på kretskortet. Mål S parameter gjennom nettverk analysizer og beregne lengden av overføringslinjen nøyaktig. Jeg har noen spørsmål her: kobler jeg motstanden direkte til slutten av sendingen linjen, er riktig det? Vil det bli noen tap significent som vil påvirke måling? Second, hva vil være nøyaktigheten av PCB fabrikasjon, kan de opprettholde en fabrikasjon nøyaktighet på 1mm? 3. Hva blir lengden av halvparten bølgelengde overføringslinjen på 2GHz med PCB dieelectrical konstant på 4? Takket være mye

1. Lengden kan bestemmes lettere fra en resonans måling av en forkortet linje med løs kopling av den åpne slutten, tror jeg. Med S11 målingen, påvirker kalibreringen nøyaktighet resultatet. Jeg vet ikke excatly forstår hensikten med 200 ohm oppsigelse for målingen. 2. 1 mm til? 3. Avhenger av eksakt layout PS: Dette innlegget burde være bedre legges til din lignende tidligere tråd, tror jeg.

Ja, jeg er enig med deg på de 200 Ohms motstand her. hvorfor det skal være en forkortet linje? Du mener kort slutten for å måle S parameter? Vil en åpen ende bedre egnet for microstrip linje?
1. Lengden kan bestemmes lettere fra en resonans måling av en forkortet linje med løs kopling av den åpne slutten, tror jeg. Med S11 målingen, påvirker kalibreringen nøyaktighet resultatet. Jeg vet ikke excatly forstår hensikten med 200 ohm oppsigelse for målingen. Ja, jeg er enig med deg på de 200 Ohms motstand her. hvorfor det skal være en forkortet linje? Du mener kort slutten for å måle S parameter? Vil en åpen ende bedre egnet for microstrip linje? 2. 1 mm til? Jeg mener 1mm rund feil. For eksempel. 2 cm, er det faktisk verdi vil være 20 + - 1mm 3. Avhenger av eksakt layout Ja, jeg vet. Er det et program jeg kan bruke for å beregne for microstrip linje? takk PS:. Dette innlegget burde være bedre legges til din lignende tidligere tråd, tror jeg

hvorfor det skal være en forkortet linje?
Den grunnleggende ideen er å måle en resonator. Både åpne og korte vil innføre en viss lengde avvik i forhold til den kontinuerlige overføring linje. Så strengt talt, avhenger det beste oppsettet på den tiltenkte bruken av overføring line og din måleevne. Fordi forplantning hastighet vil også være frekvens avhengig, er den mest nøyaktige målingen en S21 forskjell måling med PCB overføringslinjer av forskjellig lengde. På denne måten alle feil introdusert av coax til PCB overganger og også en VNA fase offset kan kanselleres ut.

Jeg vet egentlig ikke få deg. Den microstrip linje (Jeg vil bruke microstrip linje) lengde er fast. (Sorry, bør det være microstrip linje). Jeg kan måle åpen ende å beregne lengden. Jeg avtalte lengden vil ikke være nøyaktig samme som jeg koblet linjen til transistor. Men bør være tett, ikke sant? Også, siden mirostrip lengde er fast. Jeg kan ikke måle S21 forskjell lengde microstrip linje. Eventuelle andre forslag? Takk for svært nyttig diskusjon.
Den grunnleggende ideen er å måle en resonator. Både åpne og korte vil innføre en viss lengde avvik i forhold til den kontinuerlige overføring linje. Så strengt talt, avhenger det beste oppsettet på den tiltenkte bruken av overføring line og din måleevne. Fordi forplantning hastighet vil også være frekvens avhengig, er den mest nøyaktige målingen en S21 forskjell måling med PCB overføringslinjer av forskjellig lengde. På denne måten alle feil introdusert av coax til PCB overganger og også en VNA fase offset kan kanselleres ut.

Jeg var som beskriver en metode for å bestemme mest nøyaktig egenskapene til en spesifisert overføring linje geometri på en bestemt substrat. Det innebærer å gjøre test strukturer av ulik lengde. Jeg har ennå ikke forstå hvordan overføringen linjen er avsluttet i design, så jeg kan ikke vite hvilken målemetode vil introdusere den minste feil. Hvis det er en resonator søknad, ville du foretrekke en lignende terminering (i form av åpne / kort) for målingen. Du har også vært å be for expectable fabrikasjon nøyaktighet. Jeg antar at den største feilen bidraget vil komme fra Er variant av vanlig underlag.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back