hvordan du skal kjøre to-transistor fram konverter (bootstrap er ok eller ikke?)

S

s.manikandan

Guest
hei, kan noen hjelpe meg å velge MOSFET driver for to transistor frem converter. Jeg har valgt FAN73901 høy side og lav side driver for topologi min. Er det ok? sin bootstrap teknikken ..... er at passende for to transistor frem converter? Og hva er alle forholdene bør holdes i bakhodet for å gjøre denne driveren egnet for topologi vår. bcoz, det er en design prosess for HALF BRIDGE topologi, men ingen forklarte designprosessen for to-transistor fram converter. og også for topologi vår, hvis vi bruker bootstrap teknikk for høy side MOSFET, hvordan å oppdatere boostrap kondensator bcoz begge bryterne er samtidig slått av og på. så pls gi ur tekniske tilbakemelding til design høy side driver for topologi vår.

Eventuelle bootstrap sjåføren bør være greit så lenge det gir både HI og LOW utganger for å slå på samtidig (mange ICs vil ikke tillate dette, av forståelige grunner). Under normal drift, bør bootstrap kondensator fortsatt bli belastet utenom tiden av brytere, siden flyback handling av transformatoren vil trekke kilden til den øvre FET lav. Faktisk vil det trekke det en diode dråpe under bakken, så sørg for at føreren kan tolerere at (den bør). Oppstart forhold er et annet område av bekymring, men jeg tror ikke det vil være en big deal ... selv om bootstrap cap har ingen kostnad, deretter lavere FET vil slå seg på og trekker kilden til øvre FET lav og lade den litt. Den omformer vil trolig ta noen sykluser for å starte fungerer, men jeg ser ingen potensialet for skade ... men det er ICs med innebygd automatisk forfriskende av bootstrap kondensatoren. Du ønsker kanskje å se på dem også.

s.manikandan, beklager men du må bruke gate kjøre transformator for to transistor frem converter .... det er ingen annen måte jeg kan forsikre deg om dette ........... mindre du kjøper Basso bok og i det han forteller deg hvordan du konverterer en halv bro bootstrap sjåfør i en 2-tran-forward driver. Jeg tror kanskje powerint.com er kanskje det eneste selskapet som gjør en bootstrap typen driver for 2-tran-forward, men vær du sjekke ..... det kalles .... HiperLCS? ... Eller lignende? Konverteringen kretsen i Basso Boken er ikke liten, det er massevis av ekstra komponenter

s.manikandan, beklager men du må bruke gate kjøre transformator for to transistor frem converter .... det er ingen annen måte jeg kan forsikre deg om dette ......
.. .. fordi?

Eventuelle bootstrap sjåføren bør være greit så lenge det gir både HI og LOW utganger for å slå på samtidig (mange ICs vil ikke tillate dette, av forståelige grunner). Under normal drift, bør bootstrap kondensator fortsatt bli belastet utenom tiden av brytere, siden flyback handling av transformatoren vil trekke kilden til den øvre FET lav. Faktisk vil det trekke det en diode dråpe under bakken, så sørg for at føreren kan tolerere at (den bør). Oppstart forhold er et annet område av bekymring, men jeg tror ikke det vil være en big deal ... selv om bootstrap cap har ingen kostnad, deretter lavere FET vil slå seg på og trekker kilden til øvre FET lav og lade den litt. Den omformer vil trolig ta noen sykluser for å starte fungerer, men jeg ser ingen potensialet for skade ... men det er ICs med innebygd automatisk forfriskende av bootstrap kondensatoren. Du ønsker kanskje å se på dem også.
Hei sir, Takk for svaret. Hvordan bygge oppstart krets for bootstrap driver for to bytter frem topologi. Dette er mitt første prosjekt ved hjelp av metoden bootstrap. kan noen hjelpe til å forklare veldig grunnleggende forklaring av bootstrap metoden. Hvordan det vil fungerer når PWM-signalet er på og når PWM signal er AV.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back