hvordan du skal koble til analog bakken til digitale bakken?

K

kimjin

Guest
i design, er det to ad konverter, de begge brukes én 5 V forsyning, hvordan du skal koble til analog bakken fly til digital bakken flyet?
Jeg uforstående for days.should jeg bruke et fly for analoge og digitale bakken?
design er en at96 6u Eurocard, bussen kan levere doble 12V og én 5 V forsyning, skal jeg dele makten analoge tilbudet fra digitale leveranser til hvor?og hvordan bør jeg decouple den analoge strøm og jord til digitale strømmen og fly?
Jeg har vært learnd at 3 cap bør plasseres i analog strøm inngang og 2 hetter med en bjelke mellom dem er behov for, hvordan skal jeg ordne strøm filter krets?
skal jeg koble annlog bakken til digital på strøm inngang eller under annonsen coverter?
bør analog strøm og jord deles fra den digitale
står med 2 inductance brukt?
Jeg er en nybegynner, som kan explaine disse spørsmålene? takk.

Vanligvis analoge og digitale deler plasseres separat på PCB.Grond flyene av både analoge og digitale holdes atskilt og er koblet til hverandre, bare ved et enkelt punkt på PCB enten ved hjelp av en jumper (for én sidede PCB) eller bruke en tynn-small sporingsfilene.Dette jumper / tynn sporingsflagg fungerer som inductor og unngår høyfrekvent bakken forstyrrelser fra en side til andre.

Sitat:

Dette er den beste diskusjon jeg har sett på hvorfor ett felles punkt for blandet analog / digitial kretser er nødvendig ..

..

Den beste måten å håndtere bakken Problemet er å ha forskjellige bakken systemer

som kobler til bare ett poeng.
Presisjonen analog REFERANSE bakken bør

alltid være utformet slik at et absolutt minimum av strøm faktisk flyter gjennom

det.
I praksis er dette oppnås ved at alle referanse bakken tilkoblinger

avslutning på ett enkelt

..

Den generelle løsningen til å blande analog og digital sannsynligvis ikke

eksistere, men alle har et dusin eller så delvise løsninger, og det er "svært

lange "tråder om dette på piclist - hvis du kan finne dem. Det hele området er

trolig mer kunst enn vitenskap.

Jeg tror du kan sette ferrite bead mellom analoge og digitale bakken for å redusere forstyrrelser.

takk.

Hei alle,
En annerledes opion at AGND og DGND grunnlag bør ikke skilles er presentert i følgende artikkel:
http://www.hottconsultants.com/pdf_files/june2001pcd_mixedsignal.pdf
Hvordan tror du om det?

Vanligvis analoge og digitale deler plasseres separat på PCB.Hvis koble dem sammen, må du koble dem av Capacitance

visualart wrote:

Vanligvis analoge og digitale deler plasseres separat på PCB.
Hvis koble dem sammen, må du koble dem av Capacitance

Alle de tilbake og videre diskusjonen ovenfor savner virkelige problemet.Det blir ikke gjort noen forskjell om du bruker en kontinuerlig bakken flyet, en splitt fly, eller to uavhengige flyene.

Hva er du egentlig prøver å gjøre er å holde tilbake strømninger for analoge og digitale separert.Du ikke ønsker et digitalt signal å dele en retur banen med et analogt signal.Hvis de to deler den samme banen, vil du modulate med den andre og dermed skaper "støy".

Holde to return banene hverandre er like enkelt som ruting signalet spor ved siden av bakken flyet på en måte som å holde dem adskilt.Avkastningen siden av signal loop følger banen for minst inductance (som i de fleste tilfeller er også banen til minst impedans).Så du kan anta med en ganske høy grad av nøyaktighet som bakken gjeldende for sporingsfilene følger som et speilbilde på flyet rett nedenfor signal sporstoffer.Mest AD og DA omformere er limt opp på en slik måte at den analoge og digitale signaler på separate sider av pakken.Dette gjør det enkelt å kjøre signal spor borte fra hverandre, og bruker bare én fast grunn flyet for referanse.

Husk at du må se etter fysiske hindringer, for eksempel blinde via hull og sporene i flyet, som vil tvinge tilbake gjeldende å flyte rundt dem.Slike fysiske hindringer få tilbake siden av loopen større siden tilbake signalet ikke kan følge direkte under sporingsfilen.

Folk har en tendens til å tro at det er en slags magisk om bruk av separate analoge og digitale flyene.Det er bare lat mannens måte å sikre at to typer return Aktuell (analog og digital) ikke mix.Det er fysisk umulig for en logisk nivå digitale signalet tilbake banen på bakken fly til infulence på noen måte blir det analoge signalet tilbake banen som er en tommers unna.Generelt om to typer signaler holdes større enn 3 eller 4 spor bredder hverandre, koplingen mellom de to skal være minst-50db.

Bunnlinjen - gjør en forsiktig layout.Hold analoge og digitale signalet spor atskilt med så langt som mulig.Bruk en fast grunn fly og rute de kritiske signalene så direkte som mulig.

Husk at det ikke er noe magisk eller mystisk måte som analoge og digitale signaler vil finne hverandre på bakken flyet.Bare deler samme fly kan ikke på noen måte føre til gjensidig interferrence.For en type signal å forårsake problemer med andre, de to signal looper være blandet fysisk og / eller elektronisk.Du kontrollerer feltene rundt spor med størrelsen og plasseringen av spor i layout.De er den eneste måten signaler kan samhandle.

Kimjin,
Du bør ruten den sensitive analoge gorunds på en slik måte at den eneste gjeldende som flyter i den analoge bakken banen Aktuell som er knyttet til analogt signal.Levere separate analoge og signal bakken flyene hjelpemidler i å oppnå denne oppgaven.Den analog, digital, strøm bakken bør være koblet sammen på ett punkt.Ideelt dette punktet bør være fysisk nær den mest sensitive analog krets i systemet.Ofte er dette A / D-konverter.Du bør ruten den analoge grunnlag for en egen pins på bordet kontakten (ett for hvert analgol skriving.
Eneste signal begrunnelse fra verden utenfor som kobles til dette forumet bakken forbindelse bør grunnlag) forbundet med analoge inngangssignaler.
Hilsen,
Kral

Hele diskusjonen i ovennevnte innlegg er knyttet til problemet hvordan du kobler bakken, men det er bare en bemerkning om spørsmålet hvorfor gruond må skilles.

Svaret på det andre spørsmålet er etter min mening viktigere.
1.Hvis bakken er ideelt er det ingen forskjell mellom skilt og felles grunnlag.
2.I praksis men pcb sporene har resistances idnuctances og capacitances.
Fra ohm lavt en kan beregne hvor sterk digital signal (og annen støy signaler) legges til analog inngang.
U (for felles GND origin noice) = R (for spor motstand) * I (digital pulsene strømme gjennom den delen av bakken bane mellom THA referanse for analog inngang og "null" analog inngang).
Hvis man har en sterk analoge nivå (i området fra én volt), det som er nevnt ovenfor "digital støy" er neglactable og "ground problemet ikke eksisterer.

Hvis analog inngang ligger i uV eller mV nivå hver utilsiktet (undefined) gjeldende strømme gjennom den felles del av bakken banen vil bli lagt til nyttig inngangssignalet og selvfølgelig vises på analog utgang som støy (vanlige komponenter denne støyen er: "digital pulser", støy fra rectifier 50 Hz eller 100 Hz ,...........)
Ved svært lavt inngangssignal selv separate wounding i MAINS transformatoren er lagt til (og rectifier og stabilisator) for total isolasjon av den analoge forsterkerens inngang scenen.

Også flere skjold for skriving stadium brukes.Dette skjoldet er isolert fra felles interesser og koblet med den spesielle ledningen til felles i ett punkt.

Mer kompliserte løsninger er også brukt.Den spesielle forsterker for å generere den "virtuelle groud" nivå kan være et godt eksempel på dette.

Tre kabler brukes til å koble den analoge inngangssignalet: én for HIGH en for lav og en for GND.

Som en generell regel
ved hjelp av egne grunner for analog og digital (koblet på ett punkt) bør brukes som en vanlig, god praksis (Det koster ingenting).

Hvis du ikke har tid til å eksperimentere og systemene dine spesifikasjoner er ikke veldig stramt bruke ett fly for analoge og digitale bakken.Bruke en egen plan er vanligvis ute etter trøbbel.Ruting på signalet spor er viktigere enn å skille de to grunner.Dessuten hvis PCB er ikke store motstanden av flyet er svært lave, og dersom ditt digitale signaler med lavere frekvens enn noen MHz den inductance av en bakke flyet er ubetydelig.Du kan bruke eget utstyr for analog og digital strøm så lenge spenningen holdes innenfor rammene angitt av produsenten av IC.Decouple den strømforsyninger så nær inngangen nåler av IC som mulig og om nødvendig bruke to kondensatorer en lav verdi (Bedre bruk NPO / COG typer) for høy frekvens og en større (> = 100nF X7R dielectric type) for lavere frekvenser.Hvis du bruker vanlige forsyninger kan du skille dem localy (kanskje med et lokalt plan eller tykke spor)
ved hjelp av en ferrrite perle.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back