hvordan du teste den åpne sløyfen gevinst?

C

cetc1525

Guest
Jeg har designet en feil opamp.the negative inngangen inner.only den positive inngang og utgang er outside.It er open loop gevinst kan gå til 80 dB, Kan noen hjelpe meg?

Det er nødvendig midlertidig å åpne sløyfen av en tilbakemelding på AC i ethvert sted, har holdt forbindelsen og moduser av krets på DC.
Etter at å gjøre AC analyse av endret krets.
I følge får styrke til frekvens og fase til frekvens egenskaper.

Theorically bør du åpne sløyfen skal kunne finne den åpne sløyfen gevinst.
Men jeg tror det er et annet problem når det gjelder denne operative forsterker.
Kanskje hvis du åpner loop i 2 deler av kretsen der du åpnet (den som ble nå skriving av åpen løkke og den som ble output) trenger å se det samme partiskhet og impedans forholdene den hadde før loopen var åpnet ellers åpen sløyfe få resultatene vil være feil.
Det kanskje vanskelig å realisere dette forhold.
Denne kanskje mulig med Spice ideelle kontrollerte kilder .....
Noen har andre tips for å legge til??
S.

Har du behov for fysisk å måle open loop gevinst i laboratoriet, eller du trenger for å simulere den åpne sløyfen gevinst?Selvfølgelig simulere er enklere i krydder.Uansett om du trenger å holde bias vilkår av opamp intakt for at målingen til fornuftig.Det finnes teknikker slik at du kan måle / simulere åpen sløyfe vinne uten å bryte loop,
og dermed holde biasing og lasting på plass.Dette er den såkalte Middlebrook metode.Selv om den opprinnelige papir er trolig vanskelig å finne,
er jeg sikker på at hvis du gjør et søk på google
vil du finne mange referanser til denne metoden.Her er en som også viser til andre artikler om denne saken:

http://www.stanford.edu/class/ee214/handouts/h21_lecture15.pdf

bør du sørge skjevhet tilstanden er den samme som lukket sløyfe.
Slik at resultatene av forsterkeren vil i den virkelige tilstand.
Og du trenger å gjøre det samme impedans sett fra inngangen
og produksjon, beholder samme environement til amp,
dvs. gi et signal
kilde med den interne impedans som Zout av forsterkeren.Men dette
er diffcult å modellere nøyaktig, men gjøre det mulig, også belastningen av
den åpne sløyfen skal være den samme som Zin av amp.
Hvis du ønsker å sjekke stabiliteten i denne kretsen Jeg foreslår også at du
benytte trinn svar å se lukket sløyfe, og se på responsen og
sine ringer.

Hei,

Jeg har dette problemet ved å måle fase margin av 4 etapper op-amp koblet så tett loop, som består av 1 scenen diff amp cascaded med 3 stadier av felles kilde pluss en stor 5pF kondensatoren koblet til
2. etappe felles kilde utgang til bakken.Jeg bryte to sløyfer for å kontrollere om det er noe annerledes i fase margin på ulike loop breaking point, en på den
1. etappen felles kilde utgang (se 5pF cap) og to på den
3. etappen felles kilde utgang.På loop bryte punkt 1, får jeg fase margin 95degree, men på loop bryte punkt 2, jeg får bare 34degree av fase margin.Begge punkter gir gevinst på 78dB.Inntastingsfeltet bias er nøyaktig til 6 desimaltegnene.Kan jeg vet er det på grunn av 5pF kondensatoren som gjør min måling unøyaktig eller andre problemet?

Takk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back