Hei,
Det er folowing betraktninger:
1.Environmental (Thermal, mekanisk)
2.Electrical
Mekanisk kan det være diktert av typen chip Du oppretter: Hvis du for eksempel opprette militære spec brikke, må du kanskje bruke keramiske pakken på grunn av vibrasjon og temperatur sykling krav,
Termisk - Så vidt jeg forstår er det to metoder:
Først:
1.Nøye beregne chip maksimum strømforbruk.
2.Velg den pakken som kan spre tilsvarende mengde kraft.
3.Simuler stabil tilstand termiske forholdene med det faktiske dø størrelse.(ulike dø størrelse mai betydelig endre ThetaJ-A og ThetaJ-B parametere fra thise oppført i pakken spec).Det kan gjøres med verktøy som Paksi-TM, IcePack, etc.
Sekund:
Den andre måten er nyttig hvis chip bruker avansert strømstyring (klokke frekvens justering, klokke gjør på deler av chip, etc).I dette tilfellet gjennomsnittet makt kan være relativt lav, men forsiktig termisk transient simulering shoud bli gjort for å sikre at brikken vil ikke gå ut av temperaturgrense.
Elektrisk design i dag kan være mer enn en utfordring for ingeniør:
Hvis du snakker om digital chip metoder jeg bruker er slik:
1.Etter at pakken ble valgt ta tilsvarende inductance av IO strøm / bakken (verst verdi av to), og i henhold til dette og type IO celler brukes bestemme strøm / bakken celle kvantitet og design chip puten ring tilsvarende.
2.Kjør en simulering og pakke ekte RLC parasitic parametere fra pakken tilkoblinger.Ansoft (HFSS, SpiceLink), Optimal (Paksi), Mikrobølgeovn Office kan brukes til denne oppgaven.
3.Gå til trinn 1 og optimalisere padring design bruker reell makt distribusjonssystem L parametere.
Med vennlig hilsen,
FS
Kan noen gi meg materialet på dette emnet.Er det bare ett velger pakken?eller det enkelte thump regler som du nevnte ... noen ekstra gode dokumentet er verdsatt.
det avhenger gulvplan, grensesnitt hastighet, kostnad, prosess teknologi, termisk kravet og viktigste kunde kravet.Flip chip foretrekkes for høyere ytelse program i forhold til wirebond men wirebond er litt billigere
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.