hvordan du vite dielektrisk konstant av et styre

K

khouly

Guest
Jeg har et PCB bord claded med kobber
og jeg trenger å vite εr av dette materialet
er det noen prosedyre for å avgjøre det?
takk
khouly

Her kan du finne metodikken hvordan måle dielectric konstant.
http://www.gyogyitokezek.hu/fe/dielconst.htm
Er en relativ måling mellom to kondensatorer.En bruker luft dielectric (Er = 1) og en ved hjelp av ukjent dielectric.

Mange artikler har blitt skrevet abouy dette emnet, men spørsmålet er egentlig nødvendig å vite nøyaktig εr av laminat?
En stor nøyaktighet er nødvendig bare hvis du designe høy Q, skarp, smalbånds kretser, men i dette tilfellet er også viktig å vite hvordan εr endringen vs temperatur, g. RH% etc.

Bare en moderat nøyaktighet er nødvendig for microstrip og stripline design.Så info (svaret) kan bli funnet på dokumentasjonen stedet i målingen.

Du kan gjøre et grovt anslag på utkikk laminatet.
Har dielectric ligne PTFE?(hvis ja trolig εr er rundt 2.2 ... 2.6)
Har dielectric vekten mer enn Rogers 5880 eller lignende (mer vekt betyr høyere εr)
Har klippe materialet ødelegge kuttebladet?hvis ja laminatet inneholder keramikk, εr> 6, trolig 10.

Vær sikker på at finnes noen klasse εr: den 2,2 ... 2.6, på 4,5 (G10, FR4), 6 og 10 (Alumina kompatibel).
Det er sjelden slik at laminat er utenfor 4 klasser.

En forskjell i εr (2.4 istedenfor 2.3) kan føre til at forskjellene på ti grader i den fasen av S21 til en forsterker modulen og hvis du har nødvendigheten av å sette dem i parallell dette kan føre til mye problemer.
Så ofte du trenger å måle nettopp verdien av εr og ja selvfølgelig εr endringen vs temperatur.

stefano

Jeg er i aggrement med dere alle, men programmet er ikke kjent, khouly: hvorfor trenger du denne parameteren?Er det en høyhastighets PCB design (som du kan spørre deg PCB Manuf.) Eller en følsom Mikrobølgeovn krets?

Molloy skrev:

En forskjell i εr (2.4 istedenfor 2.3) kan føre til at forskjellene på ti grader i den fasen av S21 til en forsterker modulen og hvis du har nødvendigheten av å sette dem i parallell dette kan føre til mye problemer.

Så ofte du trenger å måle nettopp verdien av εr og ja selvfølgelig εr endringen vs temperatur.stefano

jeg vil gjerne vite εr av brettet for å lære design av RF og MW kretser og måle den
det er ikke nessecary å fastslå det preciselly.
og heller ikke kan arbeide i svært høy frekvens coz testen equipmnet er limilted
og jeg donot vite styret manufcaturer
her er det svært vanskelig å finne RF componnet og finne informasjon om
takk for informasjonen

khouly

Molloy skrev:

Så ofte du trenger å måle nettopp verdien av εr og ja selvfølgelig εr endringen vs temperatur.stefano

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back