Hvordan få +5 V & 12 V fra 220 Main?

J

johan_tr2000

Guest
Hei, Hvordan få +5 V (30mA) og 12 V (20mA) direkte fra hoved 220V (AC)? Jeg trenger en enkel krets, ikke for mye mister, og unngå å bruke transformator. Alle har en idé og villig til å dele? Thx + rgds, TR2000

Hei, Hvis du ønsker en litt effektivitet, må du bruke noen Magnetics. En transformator er ikke alltid nødvendig, men du må bruke en coil. I dette tilfellet vil du ikke ha elektrisk isolasjon mellom din krets og strømnettet. Prøv TOP familie fra www.powerint.com , og på deres nettsted finner du design-eksempler med skjemaer som ikke krever en transformator. Best, / pisoiu

hvordan ABT bruker en optokobler. Jeg tror CNY65 frm Vishay shud gjøre utslaget.

hvis det bare for testing, bruker strømmen fra en gammel PC (+ og -12, + og -5) anser magnus

[Quote = mankeponken] hvis det bare for testing, bruker strømmen fra en gammel PC (+ og -12, + og -5) anser Magnus [/quote] PC strømforsyninger bytter enheter, vil ikke engang begynne med en 30 mA belastning.

Hvorfor får jeg ikke starte, socketz? / StoppTidigare

8) Du kan bruke en kondensator matet likeretter krets brakklagt av to regulatorer til makten din krets. ADVARSEL: CAPACITOR FED RECTIFIER krets er en NON Isolert POWER SUPPLY og nettspenningsmålingene vil være til stede i kretsen, bare bruke dette Kretstype Hvis lasten IKKE komme i kontakt med den ytre verden.

[Quote = socketz] [PC strømforsyninger bytter enheter, vil ikke engang begynne med en 30 mA belastning. [/Quote] Eldre strømforsyninger hatt dette problemet. Nyere strømforsyninger starter med ingen eksterne enheter tilkoblet. Ikke glem at det kjøligere inne er også en enhet som bruker litt strøm, så selv om ingen perifer er tilkoblet, er strømforsyningen ikke loadless. / Pisoiu

Bruk to 400VAc/1-3UF capcitor serie i kretsen, etter likeretter, og deretter bruke 7812 og 7805 for å få +5 V og 12 V spenning. Men det er ikke Sikkerhets isolasjon, så du bør være forsiktig i å bruke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back